کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دمای هوای کشور طی دو روز آینده

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت یک سامانه بارشی جدید از امروز در مناطق مختلف کشور پیش‌بینی کرد که دمای هوا در نیمه غربی طی روزهای جمعه و شنبه و نیمه شرقی روز یکشنبه 19 اسفند با کاهش 4 تا 8 درجه‌ای رو به رو شود.

کد مطلب: ۸۹۹۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دمای هوای کشور طی دو روز آینده

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی، امروز در بخش‌هایی از شرق، جنوب و شمال شرقی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است و سامانه بارشی دیگری از عصر امروز وارد کشور شده و شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر را بارانی خواهد کرد.
سامانه بارشی جدید موجب بارش باران در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و اصفهان امروز و فردا در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان می‌شود.

فعالیت این سامانه از عصر فردا از شمال غرب کاسته می‌شود و در شمال شرق کشور افزایش می‌یابد. بر همین اساس بارش‌ها در استان‌های قم، جنوب تهران، شمال لرستان و گیلان بیشتر تشدید می‌شود.
برای روز شنبه 18 اسفند به جز نوار غربی و جنوبی بیشتر مناطق کشور درگیر باران خواهند بود و استان‌های یزد، غرب خراسان جنوبی ریزش باران‌های شدید پیش‌بینی شده است.
بارش‌ها در جنوب و جنوب شرق کشور به صورت رگباری خواهد بود و در این مناطق آبگرفتگی معابر پیش‌بینی شده است. همچنین انتظار می‌رود این سامانه در مناطق سردسیر بارش به صورت برف باشد.

بر این اساس، نیمه غربی در روزهای جمعه و شنبه و نیمه شرقی روز یکشنبه 19 اسفند با کاهش 4 تا 8 درجه‌ای دما رو به رو خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار