:

سازمان ملل: تحریم ها بحران در ونزوئلا را تشدید کرد

تهران (پانا) - رئیس کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز دوشنبه در گزارشی درباره درگیری ها و خشونت های جاری در ونزوئلا، اعلام کرد که تحریم های بین المللی، بحران سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را در این کشور تشدید کرده است.

کد مطلب: ۸۹۹۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
سازمان ملل: تحریم ها بحران در ونزوئلا را تشدید کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، 'میشل باشله' افزود: شرایط ونزوئلا به روشنی بیانگر آن است که نقض حقوق مدنی و سیاسی از جمله عدم احترام به آزادی های اساسی و استقلال نهادهای کلیدی چگونه می تواند منجر به وخامت وضعیت حقوق اقتصادی و اجتماعی شود.'
وی ادامه داد: متاسفانه تحریم های بین المللی موجب شده است تا وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در این کشور بحران زده بیش از پیش تشدید شود.
انتقاد باشله از تحریم های بین المللی و یکجانبه آمریکا علیه مردم ونزوئلا در حالی است که الیوت آبرامز نماینده ویژه واشنگتن در امور کاراکاس، اعلام کرده که آمریکا بزودی تحریم هایی را بر ضد شرکت های خارجی با کشورهای دیگر که به معامله با ونزوئلا ادامه می دهند، وضع کند.
در همین ارتباط، شورای حقوق بشر سازمان ملل قرار است وضعیت کنونی ونزوئلا را 20 مارس (29 اسفند) با حضور میشل باشله بررسی کند.
دولت رسمی و قانونی ونزوئلا از رئیس کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد دعوت کرده بود که برای مشاهده تاثیر تحریم های بین المللی به این کشور سفر کند.
«خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت در ونزوئلا، چندی پیش خود را به عنوان رئیس جمهوری دولت موقت این کشور معرفی و سوگند خورد.
ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بلافاصله از رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا حمایت کرد و او را به رسمیت شناخت اما ارتش ونزوئلا وفاداری خود را به مادورو همچنان حفظ کرده است.
شبس*اروپام**9041**1917

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار