نماینده مجلس مطرح کرد:

پیش‌بینی صدور روزانه ۱.۵ میلیون بشکه نفت

هزینه‌های جاری کاهش یابد

سمنان (پانا) - نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس گفت: پیش‌بینی می‌شود سال ۹۸ روزانه یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت به ازای هر بشکه ۵۴ دلار به سایر کشورها صادر شود.

کد مطلب: ۸۹۹۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی صدور روزانه ۱.۵ میلیون بشکه نفت

غلامرضا کاتب، ضمن بیان اینکه کاهش هزینه‌های جاری و پرهیز از هزینه‌های اضافی در بودجه ۹۸ امری ضروری است، تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود سال ۹۸ روزانه یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت به ازای هر بشکه ۵۴ دلار به سایر کشورها صادر شود.

وی با ابراز اینکه همچنین از سوی دیگر ۴۴۸ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی کشور در سال آینده تصویب‌شده است، افزود: با توجه به کسورات موجود در بودجه سال ۹۸، کاهش هزینه‌های جاری کشور به‌عنوان یک ضرورت احساس می‌شود.

عضو خانه ملت از پیش‌بینی بودجه ۲۰۸ هزار میلیارد تومانی در حوزه دارایی‌ها و در آمدهای مالیاتی و عوارض برای سال آینده خبر داد و افزود: معتقدیم که در سال آتی می‌توانیم از محل واگذاری دارایی و مالیاتی بالغ بر ۵۱ هزار میلیارد تومان در آمد کسب کنیم.

کاتب با بیان اینکه در حوزه تملک دارایی نیز ۶۲ هزار میلیارد تومان در بودجه ۹۸ پیش بینی شده است، گفت: میزان واریزی صندوق توسعه ملی از ۳۳ درصد در سال جاری به ۲۰ درصد در سال آینده کاهش یافته است.

وی همچنین تصریح کرد: از سوی دیگر اما ۲.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای تأمین هزینه‌های بخش دفاعی، آبخیزداری و طرح‌های سیستم نوین آبیاری در کشور برداشت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار