برپایی آیین استانی جشن نیکوکاری در ناحیه 2 اهواز

اهواز (پانا) - آیین استانی جشن نیکوکاری با حضور استاندار ، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ره ، رئیس کمیته زکات استان و جمعی از مسئولین در ناحیه 2 آموزش و پرورش اهواز برپا شد.

کد مطلب: ۸۹۹۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
برپایی آیین استانی جشن نیکوکاری در ناحیه 2 اهواز

علیرضا مسرور رئیس سازمان دانش آموزی استان در این مراسم از لزوم تقویت حس همیاری و نوعدوستی گفت و خاطر نشان کرد : امروز بیش از هر زمان دیگر کشور دچار بحران شده و تحت فشار اقتصادی قرار گرفته است. وجود این شرایط بحرانی ایجاب می کند بیش از هر زمان دیگر در جهت توسعه همبستگی حرکت کنیم.

مسرور برپایی آیین هایی مانند جشن نیکوکاری و عاطفه ها را وسیله ای دانست که کمک می کند ضرورت هایی مانند کمک به همنوع همواره در درون انسان تقویت گردد و آن را به فراموشی نسپارد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان با اشاره به برپایی این مراسم در سراسر مدارس استان افزود : با دستیاری نیازمندان ما در واقع به انسان های بی بضاعت کمک نمی کنیم بلکه به خودمان کمک می کنیم و عواطف انسانی خود را رشد می دهیم. باید نشان دهیم ملت عزیز ما به یمن پیروی از ائمه اطهار علیهم السلام در روزهای سخت همدیگر را فراموش نمی کنند و با توکل بر خدا دست به دست هم ازاین شرایط بحرانی که به ملت ایران تحمیل شده است عبور خواهند کرد.

سیروس حسین پور مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز نیز از روزهای پایانی سال به عنوان فرصتی مناسب برای جلا دادن دل ها و تقسیم شادی ها با نیازمندان و کاشتن گل های لبخند بر لب های آنان یاد کرد.

حسین پور همچنین دستگیری از مستمندان را امری مقدس خواند که منحصر به روز خاص نبوده و نیاز است هر روز انسان روز نیکوکاری باشد.

مرتضی موصلی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ره استان در ادامه برنامه ضمن ارائه آمار خانوارهای نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد اظهار داشت : هدف از برگزاری جشن نیکوکاری که تبدیل به آیین ملی شده است گسترش همکاری و همبستگی اجتماعی است.

وی خاطر نشان کرد : فرهنگیان عزیز همواره در این اقدام خداپسندانه پیشتاز بوده و در عرصه های مختلف حماسه های بزرگی برای انقلاب آفریده اند.

گفتنی است آیین استانی جشن نیکوکاری در دبستان سردار بی بی مریم بختیاری ناحیه 2 اهواز برپا شد که از حاشیه های این مراسم می توان به شاهنامه خوانی نیوشا اورکی دانش آموز دبستان سردار بی بی مریم بختیاری و برپایی بازارچه خیریه اشاره کرد.

در انتهای برنامه نیز زنگ نمادین جشن نیکوکاری توسط استاندار خوزستان نواخته شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار