مدرسه باید مهارتهای زندگی و تقویت عواطف انسانی را آموزش دهد

ارومیه (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: مدرسه باید مهارتهای زندگی و تقویت عواطف انسانی را آموزش دهد.

کد مطلب: ۸۹۹۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه باید مهارتهای زندگی و تقویت عواطف انسانی را آموزش دهد

آیین استانی جشن نیکوکاری با عنوان «عیدی برای همه» صبح امروز در محل سالن اجتماعات دبیرستان امام خمینی ارومیه برگزار شد.

«قدرت اله قاسمی» معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در این مراسم اظهار داشت: در طول تاریخ، دین به عنوان مقوم اخلاق از سوی خداوند متعال برای انسانها ارزانی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: نیکوکاری تنها مربوط به مسائل مالی نیست؛ زدودن غم و ارمغان شادی برای دیگران نیز جزو نیکوکاران هاست.

این مقام مسئول ادامه داد: بهترین نیکوکاری، نیکی به خویشتن است؛ ما به عنوان خلیفه الهی باید از سرمایه وجودی، شان و شخصیت نیک خود حفاظت کنیم.

قاسمی ادامه داد: به حکم انسان بودن، نباید از فطرت ذلال الهی خود فاصله بگیریم و همواره باید نیکی کردن به همنوعان را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه نیکی کردن، لذت درونی و رضایت الهی را در پی خواهد داشت؛ گفت: آموزش و پرورش و مدرسه نوین باید مهارتهای زندگی و تقویت عواطف انسانی را آموزش دهد.

سهندی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان نیز در این مراسم گفت: جشن نیکوکاری تمرینی برای نوع دوستی و دغدغه مندی در جامعه است.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی اقشار محروم جامعه را تحت فشار قرار داده است؛ بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانه گام دوم کردند که کلیه مشکلات کشور قابل حل است.

سهندی با اذعان به اینکه بازخورد بخشندگی برای خود انسان است؛ خاطر نشان کرد: ۱۶هزار دانش آموز نیازمند کمک در سطح استان داریم که بیش از یازده هزار نفر از آنها از نعمت پدر یا مادر محروم هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار