برگزاری جشن نیکوکاری در همه مدارس فارس

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس از برگزاری جشن نیکوکاری همزمان با سراسر کشور در روز چهارشنبه 15 اسفندماه در تمامی مدارس فارس خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۹۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشن نیکوکاری در همه مدارس فارس

علی عسکر نجفی در برنامه زنده تلویزیونی "نگاه روز" از شبکه استانی فارس ، گفت: هر ساله در نیمه دوم اسفندماه و در آستانه سال نو، جشن نیکوکاری با هدف نهادینه کردن سنت حسنه احسان و نیکوکاری اجرا می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه، در سال جاری نیز این مراسم در روز 15 اسفند ماه برگزار می شود، افزود: این مراسم جلوه ای از مهر و عاطفه و توزیع مهربانی و نیکوکاری بین کسانی است که نیازمند حمایت ما هستند.

وی گفت: آموزش و پرورش به عنوان اصلی ترین مکان برای بروز جلوه های مهربانی ، جشن نیکوکاری را در دستور کار خود قرار داده و در همکاری با کمیته امداد امام خمینی ، صدا وسیما و سایر نهاد های مرتبط ، توسط سازمان دانش آموزی و انجمن اولیا و مربیان ، اقدام به توزیع 700 هزار پاکت در بین دانش آموزان استان نموده است.

نجفی با اشاره به کسب رتبه نخست کشوری توسط فارس در جشن عاطفه ها در سال گذشته ، گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، یکی از ابعاد مهم تربیتی دانش آموزان ، تربیت اجتماعی آنها است و جشن عاطفه در راستای تقویت مهارت های اجتماعی دانش آموزان برنامه ریزی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: در قالب این برنامه دانش آموزان مشارکت اجتماعی و مهرورزی را فرا می گیرند و برخی از دانش آموزان نیز به دلیل مشکلات مالی خانواده ها از کمک های سایر دانش آموزان بهره مند می شوند و اینگونه همه دانش آموزان ما متاثر از این مراسم هستند و این یک درس بزرگ برای جامعه است.

وی از آمادگی دانش آموزان و فرهنگیان فارس برای حضور فعال در این مراسم و کمک به هموطنان خود خبر داد و گفت: در سال گذشته نیز در قالب جشن عاطفه ها ، نزدیک به 230 میلیون تومان وجه نقد و حدود 150 میلیون تومان نیز به صورت کمک های غیر نقدی از دانش آموزان و فرهنگیان استان جمع آوری و به صورت سامان یافته بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع شد.

نجفی نزدیک به 15 درصد از مجموع 800 هزار دانش آموز فارس را نیازمند کمک و حمایت های مردمی دانست و گفت: امید است امسال نیز شاهد حضور پررنگ همه ، بویژه فرهنگیان ، دانش آموزان و خانواده های آنها در این مراسم باشیم.

وی یکی از ثمرات خوب اینگونه فعالیت های اجتماعی را مشارکت فعال خانواده های دانش آموزان در مسائل تربیتی فرزندانشان عنوان کرد و گفت: پیوند بین خانه و مدرسه رویدادی است در قالب اینگونه فعالیت ها و در راستای تحقق اهداف تربیتی نظام تعلیم و تربیت ضرورت پیدا می کند و این پیوند می تواند موجب رشد اجتماعی دانش آموزان شود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس همچنین به حضور فعال خیرین در کمک به دانش آموزان نیازمند در روزهای پایانی سال اشاره کرد و گفت: امسال نیز با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و عید نوروز، با کمک خیرین نیک اندیش 13 هزار دانش آموز فارس تحت پوشش کمک های نقدی و غیر نقدی ما قرار می گیرند.

او تعلیم و تربیت را اولویت همه دانست و گفت: برای دستیابی نظام تعلیم و تربیت به اهداف خود، نیازمند حمایت همه مسئولین ، نهاد های مختلف و مردم هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار