جشنواره جابر در کاشان گشایش یافت

کاشان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: برگزاری جشنواره هایی مثل خوارزمی و جابر در مدارس، فرصتی است که مرز علم برای علم شکسته شده و فرهنگ علم برای عمل ترویج شود.

کد مطلب: ۸۹۹۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره جابر در کاشان گشایش یافت

اکرم راحتی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: اهمیت دوره ابتدایی در جهت رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان از چنان جایگاهی برخوردار است که در تعریف نظام مدرن آموزشی به دوره اساس تعبیر می شود.

وی افزود: نمایشگاه آثار نهمین جشنواره جابربن حیان با مشارکت 13 هزار دانش آموز مدارس ابتدایی شهرستان کاشان در سالن سپیده کاشانی این شهر آغاز به کار کرد.

وی تصریح کرد: آثار این دوره جشنواره شامل طبقه بندی، طراحی ساخت، تحقیق، مدل، نمایش علمی و آزمایش های علمی است که یک هزار و 413 اثر به مرحله نمایشگاه راه یافته است.

وی تاکید کرد: در این جشنواره، دانش آموزان کلاسهای سوم و چهارم دبستان در زمینه آزمایش های علمی و کلاسهای پنجم و ششم در سایر بخشها شرکت کرده اند و مراحل استانی و کشوری این جشنواره در اردیبهشت‌ و تیر ماه هر سال برگزار می شود.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ، سنجش میزان علمی و افزایش سطح آگاهی ، دانش و آموزش در قالب یک رقابت سالم و هیجان انگیز علمی بین دانش آموزان دوره ابتدایی است.

راحتی گفت: برگزاری فعالیتهای فوق برنامه شناسایی توانمندی ها و استعدادیابی دانش آموزان است و در جشنواره امسال، 231 اثر در قالب طبقه بندی، 707 تحقیق، 174 مدل علمی، 119 نمایش علمی، 48 آزمایش، 134 طراحی ساخت ارایه شده است.

معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت:آموزشهای دوره ابتدایی، حساس ترین و مهمترین دوره نظام آموزشی است که بر اساس یافته های پژوهشی موفقیت و ناکامی دانش آموزان در دوره های بالاتر ، به دوره ابتدایی بستگی دارد .

راحتی افزود: بهره گرفتن از شیوه‌های مناسب پیوند بین اهداف تربیتی و آموزشی خانه و مدرسه، بهترین عامل در انتقال محتوای درسی و موفقیت نظام آموزشی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار