در گفت‌وگو با پانا

رضا بنفشه‌خواه: روح هنر وارد خانه‌ای می‌شود که فقر در آن نباشد

تهران (پانا) –-رضا بنفشه‌خواه معتقد است زمانی فرهنگ و هنر در جامعه با جایگاه بالا می‌رسد که مشکلات معیشتی جامعه حل شده باشد.

کد مطلب: ۸۹۹۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
رضا بنفشه‌خواه: روح هنر وارد خانه‌ای می‌شود که فقر در آن نباشد

رضا بنفشه‌خواه بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار پانا در آستانه سال نوی ایرانی از آرزوهای بهاری خود برای ایرانیان گفت.

او با این دو بیت از حافظ آغاز کرد: ز کوی یار می‌آید نسیم باد نوروزی/ از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی/ به صحرا رو که از دامن غبار غم بیفشانی/ به گلزار آی کز بلبل غزل گفتن بیاموزی

این بازیگر ادامه داد: آرزو دارم سال 98 تغییر و گشایشی در اوضاع معیشتی هموطنان‌مان اتفاق بیفتد؛ چون تا زمانی که مردم قادر به برآوردن نیازهای اولیه و عمومی خود نباشند، چطور می‌شود انتظار داشت به فرهنگ و هنر فکر کنند.

بنفشه‌خواه آرزو کرد در سال جدید سرمایه‌گذاری در بخش تئاتر و تلویزیون بیشتر شود تا هنرمندان بتوانند هنر واقعی خود را عرضه کنند.

وی خاطرنشان کرد: فقط می‌توانم آرزو کنم سال جدید سالی دور از همه نگرانی‌ها و دلهره‌ها برای مردم باشد، تا چراغ دل مردم، مثل گفته حافظ، روشن و برافروخته شود. امیدوارم هیچ هموطنی نیازمند مایحتاج اولیه نباشد و من روزی را آرزو می‌کنم تا مردم، رها از مسائل معیشتی، به شکوفایی فکر و فرهنگ خود بپردازند.

بنفشه‌خواه که به گفته خود این روزها مشغول بازی در هیچ پروژه‌ای نیست در پایان گفت: ما نمی‌توانیم از مردم بخواهیم محصولات فکری و فرهنگی و هنری را وارد زندگی روزمره‌شان کنند، مگر اینکه پیش از آن معضلاتی مثل اشتغال و مسکن حل شده باشد. روح هنر وارد خانه‌ای می‌شود که فقر در آن خانه نباشد. آرزو می‌کنم روح فرهنگ و هنر وارد همه خانه‌های ایران‌زمین شود و مردم ما در محیطی آرام بتوانند فرزندانشان را در انس با هنر و فرهنگ تربیت کنند.

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار