اضافه شدن حدود 300 خانوار از مهرماه امسال به خانواده های تحت حمایت کمیته اردستان

اردستان (پانا)-رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) اردستان ‍ گفت: حدود ۳۰۰ خانوار از مهرماه امسال به خانواده های تحت حمایت کمیته امداد اضافه شده است.

کد مطلب: ۸۹۹۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
اضافه شدن حدود 300 خانوار از مهرماه امسال به خانواده های تحت حمایت کمیته اردستان

ابوالقاسم صادقی در نشست خبری به مناسبت روز احسان و نیکوکاری در کمیته امداد اردستان، اظهار کرد: این مرکز حدودا ۲۰۱۹ خانوار مستمند را زیر پوشش حمایتی خود دارد که ۱۲۰۰ خانوار آن ساکن روستاها و ۵۰ درصد زنان سرپرست خانوار و تقریبا ۳۸۰۰ نفر هستند.

وی افزود: کمیته امداد اردستان ۱۰۰ فرزند یتیم را تحت حمایت دارد که بیش از ۱۰۰۰ حامی از این تعداد فرزند یتیم حمایت می‌کند و ماهانه حدوداً ۲۵۰ هزار تومان سرانه‌ای برای این افراد به کمیته امداد پرداخت می‌کنند. همچنین کمیته امداد اردستان ماهانه نزدیک ۴میلیارد ریال مستمری به مددجویان پرداخت می‌کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی اردستان از پرداخت چهار میلیارد ریال کمک هزینه ساخت هفت منزل مسکونی در شهر و روستا اردستان به مددجویان کمیته امداد خبر داد و گفت: در سال جاری بیش از ۱۴۰ مورد وام‌های پرداختی با سرانه ۲۰۰ میلیون ریالی پرداخت شده است. همچنین ۲۴۰ نفر از مددجویانی که تاکنون به مشهد مقدس سفر نداشتن از طرح اعزام به مشهد کمیته امداد استفاده کردند.

صادقی با اشاره به تدین و مذهبی بودن مردم شهرستان اردستان،خاطرنشان کرد: شهرستان اردستان در پرداخت صدقات رتبه اول استان اصفهان را دارد. صدقات در شهرستان اردستان نسبت به سال گذشته رشد ۲درصدی را داشته است. صدقات مردم اردستان تنها در خود این شهرستان هزینه می‌شود و هیچ مبلغی از صدقات از منطقه خارج نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان اردستان بیشتر خانواده‌های بد سرپرست وجود دارد،تصریح کرد: مشکلی که وجود دارد این است که کمیته امداد تنها می‌تواند در دو بازه زمانی شش‌ماهه به این مورد خانواده‌ها کمک کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اردستان گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و اعتباری که دولت تحت عنوان تبصره ۱۴ برای کمیته امداد قرار داد، حدود ۳۰۰ خانوار از مهرماه امسال به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد اضافه شده است. با توجه به اعتباراتی که در سفر رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به شهرستان اختصاص داد شد، در حال حاضر خانواده‌ای در اردستان وجود ندارد که در صف نوبت حمایت باشد.

صادقی خاطرنشان کرد: کمیته امداد همیشه بودجه‌ای را جهت دختران و پسران در شرف ازدواج و بانوانی که مجدداً ازدواج می‌کنند، در نظر می‌گیرد. در سال جاری ۷۵ مورد کمک‌هزینه ازدواج و هدیه ازدواج بوده و تقریباً ۲میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار