معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

کتاب خواندن میراث صامت فرهنگی ما را به صدا در می آورد

ارومیه (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان گفت: کتاب خواندن میراث صامت فرهنگی ما را به صدا در می آورد، زمینه رشد و بالندگی نسل جوان را فراهم می سازد و بنیان های اعتقادی و معرفتی را محکم می کند.

کد مطلب: ۸۹۹۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
کتاب خواندن میراث صامت فرهنگی ما را به صدا در می آورد

قدرت اله قاسمی گفت: سومین جشنواره مسابقات کتابخوانی «دانایی، توانایی»، در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نهضت ملی مطالعه و اهداف متعالی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کتاب خواندن میراث صامت فرهنگی ما را به صدا در می آورد، زمینه رشد و بالندگی نسل جوان را فراهم می سازد، بنیان های اعتقادی و معرفتی را محکم می کند، حافظه و تمرکز را بهبود می‌بخشد و باعث کاهش استرس می‌ ‌شود.

وی اظهارداشت: در این راستا متولیان آموزش و پرورش جهت تشویق دانش‌ آموزان به مطالعه مفید، طی سه سال متوالی با طرحی تحت عنوان «جشنواره‌ دانایی، توانایی» در قالب مسابقات فرهنگی و هنری در صدد ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه مفید در بین این نسل آینده ‌ساز است.

وی در ادامه افزود: مرحله آموزشگاهی سومین دوره این مسابقات با شرکت 12371 نفر دانش آموز در مناطق 24 گانه آموزش و پرورش استان برگزار شد.

قاسمی گفت: از این تعداد 2374 نفر دانش آموز به مرحله منطقه ای راه یافتند و مرحله منطقه ای این مسابقات رأس ساعت 11 صبح روز چهارشنبه 15 اسفند ماه در سراسر مدارس استان برگزار می شود.

قاسمی افزود: در مرحله منطقه ای این مسابقات، کتاب «بی بال پریدن» برای مقطع ابتدایی دوره دوم؛ کتاب «گوی و چوگان» برای دوره اول متوسطه و کتاب «رفاقت به سبک تانک» برای دوره دوم متوسطه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با برنامه ‌ریزی ‌ها و تصمیم ‌گیری ‌های صحیح و مطلوب می توان گامی موثر در جهت ارتقا و گسترش نهضت مطالعه مفید و تقویت فرهنگ انس با کتاب و کتاب ‌خوانی برداشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار