توضیح رسولی درباره اعتراض برخی کمیسیون‌های شورای شهر تهران به بودجه پیش‌بینی شده

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره اعتراض برخی کمیسیون‌های شورا به بودجه پیش‌بینی شده برای حوزه تصمیم‌گیری‌شان توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۸۹۹۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
توضیح رسولی درباره اعتراض برخی کمیسیون‌های شورای شهر تهران  به بودجه پیش‌بینی شده

حسن رسولی در گفت‌وگو با پانا درباره اعتراض برخی کمیسیون‌های شورا به بودجه پیش‌بینی شده برای حوزه تصمیم‌گیری‌شان گفت: بر اساس مصوبه کمیته تلفیق اختیار جابجایی عناوین هزینه‌ای با دو شرط به خود کمیسیون‌ها واگذار شد. شرط اول اینکه مجموعه ردیف‌ها و عناوین هزینه‌ای که کمیسیون تعیین می‌کند به لحاظ مبلغ اعتباری از سقفی که در کمیسیون تلفیق برای آن حوزه تعیین شده است، تجاوز نکند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران افزود: شرط دوم اینکه بخشنامه وزارت کشور مبنی بر اینکه رعایت اختصاص 40 درصد از بودجه برای فعالیت‌های تملک دارایی سرمایه‌ای یا عمرانی و حداکثر 60 درصد برای اعتبارات جاری باید رعایت شود. بنابراین اینکه در کدام ردیف چه میزان بودجه، به چه فعالیتی در کدام حوزه 6 گانه ماموریت شهرداری اختصاص پیدا کند جزو اختیارات کمیسیون‌هاست.

این عضو شورای شهر تهران درباره اعتباراتی که در اختیار شهردار تهران است نیز گفت: ماده 16 و 17 بودجه، اعتبارات ضروری به منظور کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی است که در اختیار شهردار و شورای اسلامی شهر قرار دارد، با این شرط که در محدوده شهر تهران یعنی 700 کیلومتر مربع مساحت شهر تهران هزینه شود. بنابراین تشخیص آن با شهردار تهران یا شورای شهر است.

رسولی درباره کنترل عملکرد شهرداری گفت: امسال هنوز وارد بخش هزینه‌ای لایحه بودجه شهرداری نشده‌ایم. گزارش داریم عین همه تبصره‌ها هر شش ماه یکبار شهرداری باید گزارش خود را ارائه دهد. البته در برخی موارد اختلاف وجود داشت که در گزارش تفریغ بودجه می‌آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار