سالاری: هنوز به دنبال روش های سهل‌الوصل برای درآمدزایی هستیم

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا: همچنان شهرداری تهران تأمین منابع درآمدی را از سایر حوزه‌ها که برای درآمدزایی وجود دارد، تعیین نکرده است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفته است که شهرداری تهران میزان درآمدهای حاصل از اخذ عوارض از حوزه شهرسازی و معماری را در بودجه سال 98 نسبت به سال گذشته افزایش داده است و این بدان معناست که همچنان تأمین منابع درآمدی را از سایر حوزه‌ها که در شهر تهران برای درآمدزایی وجود دارد، تعیین نکرده است و سهل‌الوصول‌ترین مسیر که تأمین درآمد از حوزه شهرسازی است را تداوم خواهد داد.

کد مطلب: ۸۹۹۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
سالاری: هنوز به دنبال روش های سهل‌الوصل برای درآمدزایی هستیم

محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر در گفت‌وگو با پانا درباره سهم حوزه شهرسازی و معماری در بودجه 98 شهرداری گفت: متأسفانه در فرآیند تدوین بودجه سال 98 شهرداری، علی‌رغم تغییر رویکرد جدی که در مدیریت شهری دوره پنجم صورت گرفته است، رویکرد بودجه‌ریزی همچنان روال سابق را در قسمت‌هایی که شهرداری لایحه را ارائه داده ، تداوم پیدا کرده است؛ مگر بخش‌هایی که شورای شهر تهران درباره اصلاح آنها اقدام کرده است.
وی ادامه داد: ما در پیش‌بینی منابع درآمدی حوزه شهرسازی و معماری، شاهد روند مناسبی در لایحه شهرداری تهران نیستیم. شهرداری تهران میزان درآمدهای حاصل از اخذ عوارض از حوزه شهرسازی و معماری را در بودجه سال 98 نسبت به سال گذشته افزایش داده است و این پیام را می‌رساند که همچنان تأمین منابع درآمدی را از سایر حوزه‌ها که در شهر تهران برای درآمدزایی وجود دارد، تعیین نکرده است و سهل‌الوصول‌ترین مسیر که تأمین درآمد از حوزه شهرسازی است را تداوم خواهد داد، درحالی‌که میزان بودجه تغییر کاربری، کسری پارکینگ، مازاد تراکم و نظایر آنها افزایش پیدا کرده است.

سالاری افزود: البته این نکته قابل توصیف است که چون طرح تفصیلی شهر تهران ابلاغ شده، تأمین درآمد در حوزه شهرسازی و معماری، خیلی در اختیار شهرداری و با حکم آن یا شورا تغییر نمی‌کند، بلکه بستگی به این مسئله دارد که مردم بتوانند بر اساس وضع کلی و رونق ساخت‌وساز، پروانه بگیرند. اگر مردم پروانه کمتری بگیرند، میزان درآمد بسیار پایین می‌آید. در این راستا شهرداری سعی کرده است این بودجه را بالا ببرد که این مسئله پیام و نگرانی‌ای را به ما انتقال می‌دهد، چرا که ما توقع داشتیم شهرداری تهران از حوزه‌های دیگر با جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت ذی نفعان به تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری در بسته‌های نرم‌افزاری اقدام کند که منجر به ارتقای کیفیت زندگی شود، ولی متأسفانه چون شهرداری اقدامات متناظری انجام نداده، امیدش به حوزه شهرسازی و معماری است.
این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه آیا این موارد تعدیل شده است گفت: ما این مسائل را پیشنهاد داده‌ایم و امیدواریم در کمیسیون تلفیق و صحن شورای شهر، رأی بیاورد ولی حتی اگر این مسئله رأی هم بیاورد، تعدیل ما به تنهایی مشکل را حل نخواهد کرد چون حوزه شهرسازی به این بستگی دارد که مردم چقدر حضور پیدا کنند و پروانه بگیرند. توقع ما از شهرداری این بود که خودش بتواند زمینه‌های متناظر برای درآمدزایی را در شهر تهران ایجاد کند که چنین اقدامی را انجام نداد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار