350 هزار اصله نهال در استان اردبیل توزیع می شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل گفت: 350 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی بصورت رایگان بین مردم این استان توزیع می شود.

کد مطلب: ۸۹۹۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
350 هزار اصله نهال در استان اردبیل توزیع می شود

شهامت هدایت در مصاحبه با خبرنگاران افزود: توزیع این نهال ها از نوع ون،افرا،صنوبر و آیلان با هدف افزایش فضای سبز و ترویج فرهنگ درختکاری در نقاط مختلف استان انجام می شود .
او بیان کرد: برای اولین بار در استان اردبیل 2 میلیون اصله صنوبر در ایستگاه مغان با هدف توسعه زراعت چوب در حال کاشت است و پیش بینی شده تا سال آینده به مرحله بهره بردرای برسد .
هدایت گفت: این نهال ها از سال آینده در بین مردم توزیع می شود که تامین نهال های مورد نیاز صنایع چوب ،بالا بردن درآمد اقتصادی کشاورزان ،افزایش فضای سبز و ایجاد اشتغال و کارآفرینی از جمله اهداف آن است .
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: امسال اداره کل منابع طبیعی در نظر دارد در 720 روستای استان 20 هزار اصله نهال هم با شعار هر خانه یک نهال بصورت رایگان توزیع کند .
هدایت با اشاره به برنامه های هفته منابع طبیعی گفت: جشن درختکاری و تجلیل از حافظان افتخاری منابع طبیعی ،غرس نهال یادبود ،افتتاح پروژه های آبخیزداری ،نشست هم اندیشی با ائمه جمعه ، توزیع نهال رایگان بین مردم ،غرس نمادین نهال بنام شهدای مدافع حرم ،توزیع 217 آبگرم خورشیدی و توزیع 208 تنور گازی از جمله برنامه های هفته منابع طبیعی استان است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار