افتتاح جشنواره علمی جابر‌بن‌حیان در شهر ری

شهرری (پانا) - با حضور رئیس و شورای معاونین اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری مراسم افتتاحیه جشنواره علمی جابر‌بن‌حیان در کانون فرهنگی هنری سمیه برگزارشد.

کد مطلب: ۸۹۸۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح جشنواره علمی جابر‌بن‌حیان  در شهر ری

در این مراسم که با حضور تیم‌های دانش‌آموزی شرکت کننده در جشنواره به همراه مدیران و راهبران برگزارشد، بهروز نصیری مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری در سخنانی اظهارکرد: جشنواره جابربن حیان یک رقابت سالم و هیجان‌انگیز علمی بین دانش‌آموزان دوره ابتدایی است که طی آن پروژه‌های علمی دانش‌آموزان در قالب نمایشگاه‌های علمی ارائه و داوری می‌شود.

او ادامه داد: این جشنواره تا عمق خانواده‌ها پیش رفته و همسویی خانواده، معلم و مدرسه در طرح جابر و تعامل سازنده آنان باعث شده تا دانش‌آموز یادبگیرد که تصمیم‌گیری کند، برنامه‌ریزی و همفکری کند و با اعتماد به نفس مهارت‌های زندگی را بیاموزد و آن را به مرحله عملی برساند.

نصیری با اشاره به اهمیت توجه به تفکر کودکان خاطرنشان کرد: یکی از بهترین نتایج این طرح توجه به کار تیمی و شرکت بچه‌ها در فعالیت‌های گروهی است که دانش‌آموزان را برای ورود به عرصه اجتماع آماده می‌کند و از آنجا که پروژه‌های علمی میل به یادگیری را تقویت می کند، جشنواره جابربن حیان می تواند به عنوان ابزار بسیار قوی در خدمت تعلیم و تربیت به معنای واقعی باشد.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار