مدرسه به مدرسه برای مدیریت مصرف آب ، فرهنگ سازی می کنیم

کاشان ( پانا) -معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: خشک شدن تالابها، کاهش سطح ذخیره آب های زیرزمینی و کاهش روان آبها مهمترین نشانه های بحرانی بودن وضعیت آب در کشور است ولی ما هنوز باور نکرده ایم و بیرحمانه آب را هدر می دهیم.

کد مطلب: ۸۹۸۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه به مدرسه برای  مدیریت مصرف آب ، فرهنگ سازی می کنیم

حمید رضا کوچکی در آیین گرامیداشت روز ملی آب در دبیرستان امام حسن علیه السلام کاشان اظهار کرد: بیش از 85 درصد مساحت کشور ما، شامل مناطق خشک و نیم خشک است بنابراین بحران آب قابل پیش بینی است اما پیشینیان ما تدبیری مثل حفر قنات را برای مدیریت صحیح آب به کار بردند.
وی افزود: آب انبارهایی که در هر گوشه از و حتی در مزرعه های کشاورزی ساخته شده، نشان می دهد که ایرانیان همواره با دغدغه دستیابی به آب رو برو بوده اند و برای حفظ آن تلاش کرده اند.

وی با اشاره به معبد آناهیتا در کرمانشاه تاکید کرد: وجود الهه آناهیتا، نیایش آب برای حفظ این سرزمین از شر خشکسالی و روز 13 اسفند بنام روز ملی آب، بهانه ای بوده است تا مردمی که با کمبود آب دست و پنجه نرم می کردند، حفاظت از آن را به یکدیگر یادآوری کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس آمارهای سازمان هواشناسی، متوسط بارش در ایران کمتر از یک سوم متوسط جهانی است. هر چند که خشکسالی، یک پدیده خارج از اختیار بشر است اما مدیریت نادرست آب مهمترین عامل در تشدید این بحران است.

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: آموزش استفاده صحیح آب در حوزه های مختلف یکی از راهکارهای مدیریت منابع آب است و همه مردم، در همه سنین از این آموزشها بهره مند شده و شیوه استفاده از آب آشامیدنی و غیر آشامیدنی را به خوبی متوجه شوند .

کوچکی گفت: از دهم آبان که جشن آبانگاه است تا 13 اسفند، مدرسه به مدرسه از رابطان داناب و حامیان آب تجلیل کردیم تا فرهنگ استفاده صحیح از آب در جامعه نهادینه شود و افزایش تعداد شرکت کنندگان در جشنواره داناب نمونه از مشارکت مسوولانه دانش آموزان است.

مدیر دبیرستان امام حسن علیه السلام کاشان گفت: فعالیتهای فوق برنامه با هدف مشارکت دانش آموزان در مدیریت مدرسه و تنوع در ارائه محتوای آموزشی در مناسبتهای مختلف اجرا می شود و اجرای طرح داناب نیز فعالیتی برای مسوولیت پذیری دانش آموزان در حفظ منابع آب و محیط زیست است.

حسینعلی رییسی اظهار کرد: همزمان با 13 اسفند، جشن آب با هدف معرفی طرح داناب در مدرسه برگزار شد و جشنواره صبحانه سالم، نقاشی همگانی و اجرای شعر و داستان از بخش های جنبی این روز بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار