توجه به هنرهای قرآنی مهمترین وظیفه فرهنگ و ارشاد اسلامی است

شیراز (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، توجه به هنرهای قرآنی و بسترسازی برای ارتقاء این هنر را، از مهمترین وظایف فرهنگ وارشاد اسلامی دانست.

کد مطلب: ۸۹۸۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
توجه به هنرهای قرآنی مهمترین وظیفه فرهنگ و ارشاد اسلامی است

آیین اختتامیه جشنواره های شعر باران و شهود قدسی جهاددانشگاهی استان فارس بعدازظهر دوشنبه سیزده اسفند با حضور صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، حجت‌الاسلام محمدحسن مرادی، امام جمعه موقت شیراز و علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

صابر سهرابی در این مراسم گفت: یکی از سیاست‌های وزارت ارشاد برقراری ارتباط تنگاتنگ با گوشه گوشه هنرهای موجود در حوزه قرآن است که هم‌اینک در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی به خوبی در حال انجام است .

سهرابی به ارتباط قرآن و هنر برای رساندن پیام اشاره و خاطرنشان کرد: هنر یکی از رساترین و تاثیرگذارترین زبان‌ها برای انتقال مفاهیم است.

او تاکید کرد: سیاست معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی بر این مهم استوار شده و در این راستا جشنواره‌های گسترده‌ای در سراسر کشور برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ابراز امیدواری کرد که با تداوم چنین جشنواره‌هایی شاهد میزبانی کلانشهر شیراز از چهره‌ها و هنرمندان ملی به نام باشیم.

حجت الاسلام مرادی نیز در این آیین فراگیری و درست خوانی قرآن، حفظ و انس با قرآن، درک معانی، مفاهیم و آیات قرآن، اعتقاد به الهی بودن قرآن، استفاده از نورانیت قرآن و عمل به قرآن را از شش مسئولیت مهم انسان در برابر قرآن عنوان کرد.

مرادی یکی از رسالت‌های سنگین والدین را یادگیری فرزندان به اصول و مفاهیم قرآنی ذکر و خاطرنشان کرد: یک پنجم از آیات قرآن راجع به دشمن شناسی است به گونه‌ای که ٩٠٠ آیه در رابطه با صهیونیسم، ٥٦٠ آیه راجع به کفار، ٣٥٠ آیه راجع به منافقین، ٨٨ آیه راجع به شیطان، ١١ آیه راجع به ابلیس، ٥٠٠ آیه راجع به سیاست، ٨٠٠ آیه راجع به طبیعت و محیط زیست و ٨٠٠ آیه راجع به جهاد موجود است.

علیزاده نیز در این آیین با بیان اینکه بهره‌گیری و تاثیرپذیری هنر در قرآن امری معروف بوده است، عنوان کرد: ادعای گزافی نیست که بگوییم اساس فعالیت‌های جهاد دانشگاهی از ابتدی تاسیس تاکنون بر توجه ویژه به فرهنگ و هنر استوار شده است.

علیزاده راه‌اندازی خبرگزاری تخصصی قرآن(ایکنا) و مرکز رشد هنرهای قرآنی را گویای این مدعا دانست و افزود: طی سال‌های فعالیت ٢٤ دوره جشنواره قرآنی، شش دوره مسابقه بین‌المللی دانشجویان مسلمان و...برگزار شده که نشان از اهمیت پرداختن به قرآن و تلفیق آن با هنر در جهاد دانشگاهی بوده است.

سومین جشنواره قرآنی شهود قدسی و دومین جشنواره شعر باران، دو رویداد فرهنگی هنری مرتبط با قرآن و اهل بیت(س) است که ویژه دانشجویان سراسر کشور و به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی فارس برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار