معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان در گرامیدشت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت:

زبان مشترک، مهارت های ارتباطی و همسانی ادبیات رسمی و غیررسمی از عوامل موفقیت تربیت اسلامی است

زنجان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل در گرامیدشت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت، زبان مشترک، مهارت های ارتباطی و همسانی ادبیات رسمی و غیررسمی از عوامل موفقیت تربیت اسلامی است.

کد مطلب: ۸۹۸۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
زبان مشترک، مهارت های ارتباطی و همسانی ادبیات رسمی و غیررسمی از عوامل موفقیت تربیت اسلامی است

همایش گرامیدشت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل و هیئت همراه و مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک در سالن سهروردی برگزار شد.
محمود عباسی، در ابتدای این مراسم با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و با اشاره به مناسبت‌ ۸ اسفند، روز امور تربیتی اظهار داشت: پایه ریزی امور تربیتی تصمیم هوشمندانه ای بود که هدف آن انتقال فرهنگ روح حماسی و شهادت در نسل جوان بود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان افزود: «برای بررسی دقیق سیر امور تربیتی باید به دوره های مختلف آن نگاه کنیم و بیم ها و امیدهای آن را تشخیص دهیم.»
وی ادامه داد: «از عوامل موفقیت دوره اول امور تربیتی می‌‍توان به نقش زبان، مهارتهای ارتباطی، ادبیات رسمی و غیررسمی که فاصله‌ای با زبان حاکم در جامعه نداشت، اشاره کرد.»
عباسی اضافه کرد: «این عوامل برگرفته از اصول و مبانی دین اسلام بود که تبدیل به مطالبه ملی و گفتمان غالب جامعه در عرصه عمومی شد.»
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل تاکید کرد: «در آیه‌های قرآن هم مصادیقی مشاهده می‌شود که زبان تربیت و گفتار، زبانی است شفاف، ملایم و با محبت، رسا و آرام که امروز نیز برای پیشبرد اهداف و مأموریت‌های این حوزه نیازمند آداب گفتگو با این ویژگی‌ها هستیم.»
وی در پایان ضمن اشاره به آمارهای متغیرهای روانشناختی نظیر عزت نفس، خوش بینی، نشاط، افسردگی، اضطراب، خشم و... گفت: تفاوت معناداری بین میانگین کشور با میانگین استان مشاهده می شود و برای تعدیل این مؤلفه ها عوامل مختلفی تأثیرگذارند که یکی از این عوامل زبان مشترک، مهارت های ارتباطی و همسانی ادبیات رسمی و غیررسمی برای تربیت درست است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار