رئیس اداره کتابخانه های خوسف : خاوران نامه خوانی باید در خوسف نهادینه شود

خوسف (پانا) ـ رئیس اداره کتابخانه های خوسف در نشست انجمن کتابخانه های خوسف با تاکید بر شناخت خاوران نامه ابن حسام، اظهار کرد: دو ایستگاه کتاب در بوستان های مهر و محله جومیان با همکاری شهرداری در روز ملی کتابخانه گردی در هفته آخر اسفندماه جاری راه اندازی می شود.

کد مطلب: ۸۹۸۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اداره کتابخانه های خوسف : خاوران نامه خوانی باید در خوسف نهادینه شود

«علی علیدوست» رئیس اداره کتابخانه های خوسف گفت: به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای اتوبوس ها و مینی بوس های خطی و بین شهری خوسف نیز سبدهای کتاب تهیه و نصب می شود.

علیدوست در این نشست خواستار پرداخت نیم درصد سهم شهرداری به کتابخانه ها شد و افزود: دو کتابخانه روستایی گل و معدن قلعه زری نیز برای پرداخت هزینه های جاری خود مشکل دارند که دهیاری های این روستاها باید در این خصوص همکاری کنند.

وی افزود در 11 ماهه گذشته پنج مسابقه کتابخوانی با همکاری نهادهای فرهنگی برگزار شده و از این به بعد مسابقه کتابخوانی از کتاب های ابن حسام خوسفی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اداره کتابخانه های خوسف با ابراز تاسف از اینکه یک کتابفروشی در شهر خوسف نیست، افزود: به این منظور تلاش می کنیم تا با استقبال و ورود بخش خصوصی جام باشگاه های کتاب، نمایشگاه و جمعه بازار فروش کتاب را فعال کنیم.

«مسعود قلی زاده»، معاون فرماندار خوسف هم در این نشست با تاکید بر ترویج کتابخوانی در شهرستان خوسف از اعضای انجمن کتابخانه ها خواست تا خاوران نامه خوانی ابن حسام را در بین مردم و بخصوص نسل نوجوان، جوان، دانش آموزان و دبیران ادبیات ترویج کنند.

وی ادامه داد: همانطورکه شاهنامه خوانی در همه جای ایران مرسوم است در شهرستان خوسف، خاوران نامه خوانی هفتگی در آرامگاه ابن حسام باید برگزار و از روز ملی کتابخانه گردی در خوسف شروع و در تعطیلات نوروز نیز همراه با نقالی و بیان حماسه های دینی باشد چراکه در این ایام گردشگران زیادی از این مکان بازدید می کنند.

معاون فرماندار خوسف از رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی خوسف خواست تا چاپ آثار ابن حسام خوسفی را در اولویت برنامه خود قرار دهد و در محل آرامگاه نیز ویترین فروش آثار آماده کند؛ تا میهمانان، گردشگران و علاقه مندان به ادبیات که به خوسف سفر می کنند از این کتاب ها استفاده کنند و برای شروع کار و ایام عید بخش هایی از اشعار برگزیده ابن حسام را در قالب مجله و بروشور چاپ تا در مناطق گردشگری موجود باشد.

قلی زاده افزود: امور کتابخانه ها برای ترویج این امر هر ماه یک مسابقه کتابخوانی از خاوران نامه نیز برگزار کند و جوایز آن نیز به عهده فرمانداری باشد.

«علی رحیمی»، عضو انجمن کتابخانه های خوسف هم در این نشست با تاکید بر آشنایی آثار ابن حسام گفت: در نشست کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان خوسف، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان قول داد تا خاوران نامه ابن حسام به عنوان میراث مکتوب ثبت جهانی شود که با این اقدام قدم خوبی برداشته می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار