ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز: با استانی شدن انتخابات، نخبگان روی کار خواهند آمد

تهران (پانا) - یک عضو جامعه روحانیت مبارز درباره اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مبنی‌ بر استانی شدن انتخابات می‌گوید: با این قانون جدید، بیش از گذشته از نخبگان و فرهیختگان استفاده خواهد شد و به نفع مردم خواهد بود.

کد مطلب: ۸۹۸۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز: با استانی شدن انتخابات، نخبگان روی کار خواهند آمد

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز درباره اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مبنی بر برگزاری انتخابات به شکل استانی به خبرنگار ایرناپلاس می‌گوید: به هرحال مسئله استانی شدن انتخابات مدت‌هاست که مطرح شده و در ادوار مختلف مجلس مورد بحث بوده است. من معتقدم اگر انتخابات به شکل استانی برگزار شود، بهتر است و افراد زبده‌تری روی کار خواهند آمد.

وی ادامه می‌دهد: افرادی که توانمند هستند و در استان شناخته‌شده‌اند راه برای حضورشان باز می‌شود، اما امروز هر فردی از یک شهرستان کوچک به مجلس می‌آید و مشخص نیست تا چه حد توانایی دارد. به همین دلیل من معتقدم با تصویب این قانون جدید، بیش از گذشته از نخبگان و فرهیختگان استفاده خواهد شد و به نفع مردم خواهد بود.

تازه‌نفس‌ها به میدان می‌آیند

این فعال سیاسی اصولگرا بعد از سه دوره حضور متوالی در سمت نمایندگی، درباره تصویب قانون محدودیت حضور نمایندگان در انتخابات مجلس، تصریح می‌کند: نمایندگان تا 75 سالگی می‌توانند در انتخابات مجلس کاندیدا شوند، اما من معتقدم بهتر است که افراد تازه‌نفس وارد میدان شوند و فرصت‌های بهتری فراهم شود. به نظرم این موضوع در جامعه هم اثر مثبت خواهد داشت. به همین جهت کار نمایندگان را می‌ستایم و تصویب این قانون اقدام خوبی است و ان‌شاءالله به نفع ملت خواهد بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز گذشته و در پی بررسی اصلاح قانون انتخابات مجلس ، ماده 3 آن را تصویب کردند. به این ترتیب، ماده دیگری به این قانون الحاق می‌شود که بر اساس آن « حوزه انتخابیه در انتخابات مجلس شورای اسلامی محدوده جغرافیایی هر استان است. هر یک از استان‌ها به‌عنوان حوزه انتخابیه اصلی و حوزه‌های انتخابیه موجود در آن استان موضوع قانون تعیین محدوده حوزه‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی مصوب 1366.1.30 با اصلاحات و الحاقات بعدی حوزه انتخابیه فرعی محسوب می‌شود و مناطق تابع حوزه انتخابیه موجود به‌عنوان حوزه انتخابیه تابعه فرعی شناخته می‌شود.» علاوه‌بر این، بر اساس الحاق بندی به این ماده، مقرر شد« کاندیداتوری افرادی که سه دوره متوالی نماینده مجلس شورای اسلامی هستند، در انتخابات مجلس شورای اسلامی ممنوع شد و این افراد پس از یک دوره استراحت، مجدداً می‌توانند در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار