رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور: نیروی کار توانمند سرمایه اصلی کشور

بیرجند (پانا) ـ رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیروی کار توانمند را سرمایه اصلی کشوردانست.

کد مطلب: ۸۹۸۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور: نیروی کار توانمند سرمایه اصلی کشور

سلیمان پاک سرشت رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور پیش از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح مرکز آموزش‌های کارگاهی در بیرجند بیان کرد: در آینده توان و نیروی انسانی و میزان مهارت و صلاحیت در استفاده از تکنولوژی‌های جدید یکی از کلیدی‌ترین واژه‌های بنگاه اقتصادی است.

او با بیان اینکه در حال حاضر بازاریابی‌ها در بخش محصولات است، اظهار کرد: در چشم‌انداز آینده رقابت‌ها در بخش توان نیروی انسانی خواهد بود که می‌توانند سرمایه گذاری‌های کوچک را به خروجی‌های بزرگ تبدیل کنند.

پاک سرشت با بیان اینکه نگاه به وجود آمده در کشور خلأ نیروی انسانی ماهر را جدی تر می‌کند، افزود: نیروی کار توانمند سرمایه اصلی بوده که می‌تواند خلاقیت‌ها را تولید کند.

او با بیان اینکه توان نیروی انسانی عامل پایداری بنگاه اقتصادی است، افزود: اگر با تدبیر و نگاهی مبتنی بر عقل اقتصادی درست تصمیم بگیریم، دچار این چالش‌ها نخواهیم شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: نهاد آموزشی تنها برای ارائه آموزش نبوده بلکه واسط بین بنگاه و تحولات بازار کار است که صنعت را در بر می‌گیرد.

او با بیان اینکه در انقلاب صنعتی چهارم هستیم، اظهار کرد: باید به نهاد آموزشی و نیروهایی که توان مدیریت تغییرات جدید را دارند، اعتماد کنیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: بسیاری از کشورها که در مقابل امواج جدید آمادگی نداشته‌اند، با موجی از بیکاری مواجه شده‌اند.

او با بیان اینکه باید بخش خصوصی در برنامه‌های ما دخالت کند، افزود: تمایل داریم نقش بیشتری به بنگاه‌های اقتصادی و بخش خصوصی دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار