رئیس سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور: توانمندی نیروی کار می‌تواند جزئی از برند نیرو باشد

بیرجند(پانا) ـ رئیس سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشورتوانمندی نیروی کار را جزئی از برند نیرو دانست و افزود: بازاریابی تحت تأثیر میزان توانمندی، تخصص و نیروهای هر واحد اقتصادی است.

کد مطلب: ۸۹۸۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور: توانمندی نیروی کار می‌تواند جزئی از برند نیرو باشد

سلیمان پاک سرشت رئیس سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور صبح امروز در حاشیه بازدید از کارخانه کویرتایر در بیرجند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانش تربیت نیروی بومی در خراسان جنوبی وجود دارد، اظهار کرد: در بخش‌هایی از خط تولید این واحد اقتصادی نقش دستان توانگر نیروی خلاق ایرانی در بخش‌های مختلف دیده می‌شد.

رئیس سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: اگر باور به نیروی توانمند و کارآمد داخلی نهادینه شود، می‌توانیم بیش از این نقش آفرین باشیم و صنعت ما بر خلاقیت تکیه کند.

او با اشاره به اینکه صنعت و بنگاه‌های صنعتی در دنیا در آستانه تغییرات مهمی هستند، افزود: انقلاب صنعتی چهارم همه خط تولید و نیروهای انسانی را مورد هدف قرار داده که این امر اهمیت کارکرد نهادهای آموزشی را افزایش داده است.

تجهیزات و تکنولوژی برای تربیت نیروی ماهر رضایت بخش نیست

پاک سرشت با بیان اینکه در شرایط موجود نهادهای آموزشی باید نیروهای آموزشی را پاسداری کرده و در برابر امواج تکنولوژی توانمند کنند، گفت: آمادگی داریم با ورود به ارائه آموزش‌های نوین و با همکاری صنعت این مأموریت را به پایان برسانیم.

او با بیان اینکه سالانه یک و نیم میلیون نفر در سطوح مختلف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا می‌گیرند، افزود: ۴۰ درصد این آموزش‌ها در حوزه صنعت بوده و عمدتاً با تقاضای بخش صنعت و محیط نزدیک به کار اتفاق می‌افتد.

او بیان کرد: ظرفیت بیشتری برای تربیت نیروی انسانی داریم تا در کنار هر بنگاه اقتصادی نهادی آموزشی داشته باشیم به شرطی که صنعت هم ضرورت نیاز به نیرو را حس کند.

پاک سرشت با بیان اینکه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها مأموریت مهارت آموزی را دارند، گفت: وضعیت فعلی ما از حیث تجهیزات و تکنولوژی‌هایی که برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز است، شرایط رضایت بخشی نیست.

پاک سرشت ادامه داد: در سال جاری اتفاقات خوبی از حیث منابع مالی برای تجهیز و تکنولوژی‌های جدید پیش بینی شده است و منابعی از صندوق توسعه ملی اختصاص داده شده است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به وضعیت آموزش های فنی و حرفه ای در سطح کشور بیان کرد: این آموزش ها باید متناسب با نیاز و ظرفیت استان ها باشد.


آمادگی سرمایه گذاری در خراسان جنوبی برای یک رسته اولویت دار


او افزود: آمادگی سرمایه گذاری مشترک و انعقاد تفاهم نامه آموزشی با استان خراسان جنوبی در یک حوزه و رسته اولویت دار و با مزیت نسبی که منجر به ایجاد اشتغال شود، را داریم.


او با توجه به اینکه چه اقداماتی برای احصاء رشته های مورد نیاز جامعه و حذف رشته های غیر ضروری انجام شده است، افزود: تاکید ما بر ارائه اموزش هایی مبنی بر نیاز جامعه بوده که در این راستا طرح تکاپو در حال اجرا است.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: به دنبال این هستیم تا آموزش ها در حوزه های مزیت دار استان ها انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار