ملانوری:

کلیدی‌ترین اصل در انتخاب فرمانداران شایسته سالاری است

تهران (پانا) - مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: از ابتدای دولت دوازدهم، دویست و چهل و چهار مورد انتصاب در کل کشور داشته‌ایم.

کد مطلب: ۸۹۸۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
کلیدی‌ترین اصل در انتخاب فرمانداران شایسته سالاری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حمید ملانوری مدیر کل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه فرایند انتخاب فرمانداران با نهایت دقت و در کوتاهترین زمان ممکن صورت می‌گیرد، گفت: فرآیند اجرایی انتخاب و انتصاب فرمانداران به گونه‌ای است که فرد پیشنهادی برای تصدی پست فرمانداری توسط استاندار به معاونت سیاسی وزارت کشور معرفی می‌گردد و پس از تشکیل پرونده و طی مراحل اداری و احراز صلاحیت از مراجع ذی صلاح، اداره کل سیاسی و معاونت‌های وزارت کشور با فرد پیشنهاد شده مصاحبه می‌کنند.
وی افزود: پس از تایید نهایی و احراز صلاحیت فرد پیشنهادی، حکم وی صادر و با امضاء وزیر کشور، این فرد به سمت فرمانداری منصوب می‌شود.

حمید ملانوری در ادامه تصریح کرد: از ابتدای دی ماه تاکنون احکام بیست و نه نفر از فرمانداران صادر شده‌است که از این تعداد، هفت نفر از آنان دارای سوابق فرمانداری و بیست و دو نفر از فرمانداران بدون سابقه و از سایر رده‌های مدیریتی و دارای توان انجام وظایف در این زمینه بودند.
وی همچنین اظهار کرد: از ابتدای شروع به کار دولت دوازدهم، در مجموع تعداد دویست و چهل و چهار مورد انتصاب در کل کشور داشته‌ایم که هشتاد و نه نفر از آنان دارای سوابق فرمانداری بوده و یکصد و پنجاه و پنج نفر دیگر برای اولین بار این سمت منصوب شده‌اند. همچنین با توجه به تاکید وزیر کشور مبنی بر استفاده از نیرو‌های درون سازمانی، از ابتدای دولت دوازدهم از مجموع چهارصد و سی و یک فرمانداری، تعداد یکصد و چهل و چهار نفر از آنان از نیرو‌های کادری وزارت کشور هستند و تعداد نود و هفت نفر نیز خارج از سازمان استفاده شده است که این یعنی هفتاد و هفت درصد از داخل کادر و بیست و سه درصد خارج از کادر وزرات کشور است.

ملانوری در پایان ابراز امیدواری کرد که این نسبت تا پایان دولت دوازدهم بهبود پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار