بازدید میکائیل باقری از روند فعالیت های استقرار کمیته های هماهنگی برگزاری مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان جهان اسلام

تهران (پانا) - میکائیل باقری معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بعدازظهر امروز از روند فعالیت های استقرار کمیته های هماهنگی برگزاری مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان جهان اسلام در هتل هما بازدید کرد‌.

کد مطلب: ۸۹۸۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
بازدید میکائیل باقری از روند فعالیت های استقرار کمیته های هماهنگی برگزاری مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان جهان اسلام

در این دیدار رمضانعلی دشتکی مشاور رسانه ای معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، سیدمجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی شهرستان های استان تهران و اعضای کمیته های اجرایی این دوره از مسابقات او را همراهی کردند.

باقری در این بازدید درباره روند برگزاری این دوره از مسابقات توضیحاتی را ارائه داد که ششمین دوره مسابقات دانش آموزی جهان اسلام سال آینده در مصلی برگزار می شود و دانش آموزان در این دوره به دیدار مقام معظم رهبری می روند و با آرمان های امام راحل نیز تجدبد میثاق خواهند کرد.

هاشمی نیز در این بازدید درباره روند برنامه ریزی برگزاری این دوره از مسابقات نکاتی را ذکر کرد.

پورمعین مسئول ستاد اجرایی مسابقات قرآن دانش آموزان جهان اسلام درباره سالن های هتل هما و روند برگزاری مسابقات در این سالن ها توضیحاتی را ارائه کرد.

ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام هم‌زمان با مسابقات سراسری جهان اسلام از 16 تا 19 فروردین سال 98 در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار خواهد شد.

در مجموع 5 مسابقه تحت عنوان مسابقه بزرگسالان جهان اسلام، دانش‌آموزان جهان اسلام، نابینایان، طلاب علوم دینی و بانوان جهان اسلام برگزار خواهد شد. مرحله مقدماتی این کار در یک ماه گذشته آغاز و تیم جمهوری اسلامی ایران در زمینه خواهران و برادران انتخاب شد.

تاکنون حدود 100 نفر، 60 پسر و 40 دختر از 33 کشور در دو رشته حفظ و قرائت در این مسابقات شرکت کردند. این مسابقات سال گذشته با حضور 31 کشور بیشترین کشور شرکت‌کننده در 5 دوره برگزار شد و امسال شاهد رشد شرکت‌کننده‌ها هستیم.

امسال مرحله مقدماتی این مسابقات برگزار خواهد شد و سرآمدهای کشور انتخاب می‌‌شوند، آن‌ها در 3 روز در هتل هما با هم رقابت خواهند کرد و در 3 روز بعدی این رقابت در صحن علنی مصلی تهران با حضور تمام مردم، ویژه برگزیدگان این 3 مسابقه در بخش‌های بزرگ‌سالان جهان اسلام، دانش‌آموزان جهان اسلام و نابینایان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار