حکم شلاق مرتضوی بخشیده شد

تهران (پان)- وکیل مدافع جمعی از کارکان سازمان تامین اجتماعی گفت حکم ۱۳۵ ضربه شلاق سعید مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی بخشیده شد.

کد مطلب: ۸۹۸۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد
حکم شلاق مرتضوی بخشیده شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع جمعی از کارکنان تامین اجتماعی گفت: حکم ۱۳۵ ضربه شلاق سعید مرتضوی مدیرعامل سابق تامین اجتماعی با توجه به عفو رهبری در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بخشیده شد.

سعید مرتضوی در پرونده تخلفات تامین اجتماعی به اتهام «تصرف اموال عمومی» به ۷۰ ضربه شلاق و به اتهام «اهمال در انجام وظیفه و تضییع اموال بیت المال» به ۶۵ ضربه شلاق محکوم و این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید شده بود.
عفو اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت چهل سالگی انقلاب، دارای دو بند است که در بند ب آن تصریح شده تمام شلاق های تعزیری مشمول عفو می شوند.
بر این اساس، تنها محکومیتی که مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی داشت، تحمل ۱۳۵ ضربه شلاق بود که مشمول عفو شد و اکنون هیچ محکومیتی در ارتباط با پرونده تامین اجتماعی ندارد.
مرتضوی هم اکنون به خاطر محکومیت به دو سال حبس از بابت شکایت اولیای دم روح الامینی یکی از جانباختگان حادثه بازداشتگاه کهریزک در زندان به سر می برد. او همچنین به اتهام ورود غیرمجاز به منزل یکی از نمایندگان مجلس به ۶ ماه حبس قطعی محکوم شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار