نمایشگاه دانش آموزی جدول تناوبی در دبیرستان شاهد هوشمند سنندج بر پا شد

سنندج(پانا)-با هدف آشنایی دانش آموزان با نقش شیمی در زندگی روز مره ، نمایشگاه جدول تناوبی در دبیرستان دخترانه شاهد هوشمند ناحیه یک سنندج برپا شد .

کد مطلب: ۸۹۸۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه دانش آموزی جدول تناوبی در دبیرستان شاهد هوشمند سنندج بر پا شد

با حضور معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کردستان، روسای ادارات امور شاهد و ایثارگران، آموزش متوسطه اول و اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل و معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج، دانش آموزان، دبیران و عوامل اجرایی مدرسه، نمایشگاه جدول تناوبی در دبیرستان شاهد شهیده ژیلا مقبل ناحیه یک سنندج افتتاح شد .

گفتنی است بعد از افتتاح این نمایشگاه، مسئولین استانی و شهرستان از بخش های مختلف بازدید و دبیر شیمی آموزشگاه و دانش آموزان به تشریح جزییات بخش های تعبیه شده در نمایشگاه و اقدامات انجام شده پرداختند .

در حاشیه این نمایشگاه شکوه بهرامی دبیر شیمی دبیرستان با بیان اینکه امسال از طرف سازمان یونسکو به مناسبت یکصد و پنجاهمین سال اختراع جدول تناوبی توسط مندلیف، به نام سال جهانی جدول تناوبی نام گذاری شده است، گفت: هدف از این نام گذاری، آشنایی مردم دنیا با نفش شیمی در زندگی روز مره است .

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با درس شیمی و جدول تناوبی عنوان کرد و اظهار داشت : نمایشگاه حاضر با مشارکت 145 نفر از دانش آموزان برپا و دانش آموزان به صورت دست سازه در بخش های مختلف، اشکال جدول تناوبی را در معرض نمایش قرار داده اند.

معاونی مدیر دبیرستان شاهد هوشمند نیز با تشکر از حضور مسئولین در مراسم افتتاحیه گفت: این نمایشگاه از تاریخ 11 لغایت 18 اسفند ماه 97 به مدت یک هفته برپا و اولیای گرامی دانش آموزان می توانند از 8 صبح الی 12 ظهر از نمایشگاه مذکور دیدن نموده و با آثار و توانمندی فرزندان خود بیشتر آشنا شوند .

شایان ذکر است، دمیتری ایوانویچ مندلیف (Dmitri Ivanovich Mendeleev) شیمی‌دان و مخترع روسی قرن نوزدهم میلادی بود که قانون تناوب در عناصر شیمیایی یکی از ماندگارترین یافته‌های او است.جدول مندلیف یکی از نتایج قانون تناوب بود که این شیمی‌دان با طراحی اولیه‌ی آن، مشخصات تعدادی از عناصر شیمیایی کشف شده تا آن زمان را نیز اصلاح کرد. علاوه بر آن، او مشخصات هشت عنصر کشف نشده در زمان خودش را نیز پیش‌بینی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار