مدیر آموزش و پرورش شهرستان کارون:

برگزاری همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی

کارون (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان کارون از برگزاری همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در فرهنگسرای این شهرستان با حضور مسئولین استانی و شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۸۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی

کاظم باقلائی ضمن اعلام این خبر، افزود: وقتی از آسیب های اجتماعی سخن به میان می آید دیگر نیاز به توضیح و تفسیر نیست و برای اثبات وجود این آسیب ها از ارایه سند و مدرک بی نیازیم چرا که متاسفانه آنقدر این آسیب ها متعدد،متکثر آنقدر فراگیر هستند که هر کسی چشم باز کند و به خود و اطرافیانش در خانواده و محیط کار و کوچه و خیابان نظری بیندازد مصادیق این آسیب ها را به روشنی می بیند.

وی توضیح داد: یکی از جاهایی که اهمیت فوق العاده دارد، مدارس کشورند: جایی که کودکان و نوجوانان عمر خود را سپری می کنند و هر روز در ارتباط با صدها کودک و نوجوان هم سن و سال خود هستند که هر کدام به نوعی با یک یا چند آسیب اجتماعی دست بر گریبان هستند هر چند پراکندگی و نوع آسیب ها و تراکم آن در مناطق مختلف متفاوت است اما هیچ مدرسه ای در کشور از این آسیب ها در امان نیست.

باقلائی خاطرنشان کرد: مدارس بهترین مکان و کودکی و نوجوانی بهترین زمان برای اقدامات پیشگیرانه در زمینه آسیب های اجتماعی است. توسعه شبکه های مجازی و تکنولوژی های ارتباطی موجب شده است تکثیر آسیب ها بیشتر و سریع تر شود به گونه ای که دانش آموزان متوسطه اول نیز با استفاده از این شبکه ها در جریان خیلی از مسائل قرار دارند اما میتوان اینگونه تهدیدها را به فرصت تبدیل نمود.

کارشناس هسته مشاوره اداره آموزش و پرورش شهرستان کارون نیز در ادامه به تبیین راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی پرداخت و تصریح کرد: یافته ها حاکی از آن است که مطالعه و شناخت آسیبهای اجتماعی و فرهنگی دانش آموزان، استفاده مناسب از اینترنت، ، بکارگیری شیوه های فرهنگی کارآمد ، استفاده از مشاوران و روان شناسان در مدارس، غنی سازی اوقات فراغت، ایجاد شادی و نشاط در بین نوجوانان و...به کاهش آسیبهای اجتماعی و فرهنگی در بین دانش آموزان کمک می کند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان کارون در پایان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین همایشی، گفت: از اولیاء محترم دانش آموزان تقاضا دارم تا به همراه دانش آموز خود در این نمایشگاه حضور پیدا کنند چرا که خانواده و مدرسه دو نهادی است که دانش آموز به آن تکیه می کند و می تواند مشکلات خود را در میان گذارد تا انشالله شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار