با حضور مادر شهید مصطفی خلیلی شهید مدافع حرم و همزمان با هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی :

نواختن زنگ استانی تربیت در ناحیه 2 اهواز

اهواز (پانا) - آیین گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مدیر ناحیه 2 اهواز و مادر شهید مصطفی خلیلی شهید مدافع حرم در دبیرستان پسرانه شاهد پیام انقلاب ناحیه 2 اهواز برپا شد.

کد مطلب: ۸۹۸۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
نواختن زنگ استانی تربیت در ناحیه 2 اهواز

سیروس حسین پور مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز با اشاره به اهمیت و جایگاه مربیان تربیتی در مدارس عنوان کرد: اصلی ترین عامل سرنوشت‌ساز در تربیت، مربی است. انسان همواره برای رشد و دست یابی به کمال به مربی نیاز دارد و برای شکل دادن شخصیت خود الگو و سرمشق را جستجو می کند. نقش مربی، پی ریزی و ساختن شخصیت انسان است و الگویی ست که آدمی آگاهانه یا ناخودآگاه از او تقلید می‌کند و شخصیت خود را مطابق با او می‌سازد.

حسین پور افزود : دانش‌آموزان سرمایه‌های اصلی این مرز و بوم به شمار می روند و از آنجا که بیشتر وقت این قشر بعد از خانه و خانواده در مدرسه به سر برده می‌شود نقش بارز مربیان و دبیران و معلمان در شکل گیری تربیت آن ها معلوم می‌گردد و در این راستا بیشتر ارتباطات عاطفی آنان با مربیان امور تربیتی و مشاوران می‌باشد.

مهدی رفیعی دهکردی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در ادامه مراسم ضمن اشاره به لزوم و چرایی گرامیداشت هفته امور تربیتی و اهمیت تربیت اظهار کرد: خداوند متعال انسان را آزاد و مختار آفریده است. آزادی انسان در نحوه رفتار و تعامل با دیگران در جامعه امر بدیهی است و انسان این حق را دارد که در رویارویی با انسان های دیگر و در اجتماع حقوق دیگران را رعایت نماید یا زیر پا بگذارد ، اما تربیت ، آزادی انسان را میزان می کند و مانع از تعدی و تجاوز به حقوق خود و دیگران می گردد.

معاون پرورشی و فرهنگی استان از تربیت به عنوان رمز توسعه جوامع یاد کرده و افزود: پیامبر گرامی اسلام صل الله علیه و آله و سلم از رمز پیشرفت و توسعه پرده برداری کرده و می فرماید: «انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق». امروزه متفکرین بر نقش اخلاق در توسعه جوامع اذعان دارند و با دقت نظر در کشورهایی مانند ژاپن که بر تربیت و اخلاق سرمایه گذاری کرده اند درستی این ادعا بر ما مسلم می گردد.

رفیعی دهکردی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهیدان رجایی و باهنر ، پیام این شهدای والامقام به دانش آموزان را تلاش و کوشش در دست یابی به مکارم اخلاق و تربیت صحیح و سپس علم آموزی بیان کرد.

در ادامه مراسم مرتضی کرد زنگنه جانباز حادثه تروریستی شهریور 97 اهواز ضمن بیان خاطرات این حادثه ، دانش آموزان را به لزوم اطاعت از ولی فقیه و پاسداری از ارزشها و وفاداری به میهن فراخواند و رمز امنیت کشور را همدلی و اتحاد مردم دانست.

گفتنی است در پایان برنامه از مدیران ، معاونین و مربیان پرورشی ، خانواده شهدا و جانباز حادثه تروریستی اهواز تقدیر به عمل آمد و زنگ نمادین تربیت با حضور مسئولین و مادر شهید مصطفی خلیلی شهید مدافع حرم نواخته شد.

شایان ذکر است نهالی به یاد موسسان امور تربیتی شهیدان رجایی و باهنر، در انتهای مراسم در محوطه دبیرستان پسرانه شاهد پیام انقلاب کاشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار