آغاز برنامه مدیریت بهداشت محیط در سلامت نوروزی از ۲۰ اسفند

تهران (پانا) - برنامه عملیاتی مدیریت بهداشت محیط در سلامت نوروزی از روز دوشنبه بیستم اسفندماه آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۸۹۸۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز برنامه مدیریت بهداشت محیط در سلامت نوروزی از ۲۰ اسفند

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، حمید انصاری - مدیرروابط عمومی معاونت بهداشت در این باره گفت: هدف از اجرای این برنامه حفظ و ارتقاء بهداشت مواد غذایی و اماکن در راستای سلامت مسافران نوروزی و شهروندان است.

وی گفت: اولویت بازرسی‌های بهداشت محیط، مراکز و اماکن حساس از جمله رستوران‌ها به ویژه رستوران‌های بین راهی، اماکن اقامتی، تفرج گاه‌ها و پایانه های مسافربری خواهد بود.

انصاری افزود: این برنامه از ۲۰ اسفند ماه سالجاری تا ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۸ با حضور فعال بازرسان بهداشت محیط دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مجهز به تجهیزات پرتابل سنجش و نمونه برداری از آب، مواد غذایی و سطوح از ۸ صبح تا ۸ شب (با توجه به موقعیت مکانی و زمانی تا ساعت ۲۴ قابل تغییر است) در ساعت های اداری و غیر اداری و روزهای تعطیل همراه با آنکال در ستاد معاونت های بهداشت بعد از ساعت تیم های کشیک تا ۸ صبح روز بعد در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی گفت: تعداد ۳۰۰۰ تیم بهداشت محیط در روزهای عادی، تعداد ۱۰۰۰ تیم بهداشت محیط در روزهای تعطیل و تعداد ۴۵۰ تیم کشیک و انکال در این برنامه شرکت خواهند داشت.

وی مهم‌ترین اهداف این برنامه را کنترل و بازرسی بهداشت محیطی مراکز و اماکن حساس تعریف شده طبق دستورالعمل و برنامه عملیاتی، کنترل و بازرسی بهداشت محیطی از مراکز و اماکن بین راهی، کنترل و بازرسی از مراکز اقامتی و تفرج گاه‌ها و اماکن زیارتی، کنترل و بازرسی بهداشت محیطی از مراکز عرضه دخانیات به ویژه قلیان طبق برنامه کنترل دخانیات، کنترل و بازرسی بهداشت محیطی از سامانه‌های آبرسانی و کنترل کیفی مواد غذایی در سطح عرضه با اولویت سنجش توسط تجهیزات پرتابل اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار