اژه‌ای‌: احقاق حقوق عامه اولویت دستگاه قضاست اما به تنهایی نمی‌توانیم کاری کنیم

تهران (پانا) - سخنگوی قوه قضاییه می گوید: یکی از مسایلی که هم‌اکنون در قوه قضاییه دارای اولویت است احقاق حقوق عامه است اما دستگاه قضا نمی‌تواند به تنهایی کاری کند.

کد مطلب: ۸۹۸۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
اژه‌ای‌:  احقاق حقوق عامه اولویت دستگاه قضاست اما به تنهایی نمی‌توانیم کاری کنیم

حجت الاسلام اژه‌ای در نشستی خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از من پرسیدند نظر شما برای کار کجاست، گفتم من سربازم و هر جا دستور بدهند خدمت می‌کنم و تا زنده هستم از قوه قضاییه جدا نمی‌شوم.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه برخی نقد می‌کنند که چرا برای مبارزه با اخلالگران در کشور از رهبری دستور گرفتید، گفت: قبول داریم که فساد وجود دارد و باید با آن مبارزه کرد. از مردادماه اذن را گرفتیم و از اوایل شهریور در چندین استان شروع به کار کردیم.

وی افزود: یکی از مسایلی که هم‌اکنون در قوه قضاییه دارای اولویت است احقاق حقوق عامه است اما دستگاه قضا نمی‌تواند به تنهایی کاری کند. در زمینه پیشگیری کار می‌شود اما کافی نیست.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره تفریح خود در ایام نوروز گفت: گاهی با خانواده در هفته اول نوروز یا هفته دوم به مشهد یا محل خودمان در اژه که در ۱۰۰ کیلومتری اصفهان است می‌رویم اما متاسفانه امکان آن را ندارم که خیلی صله رحم کنم اما تا جایی که امکان داشته باشد صله رحم می‌کنم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: اتهام حسین فریدون اتهام اخلال در نظام اقتصادی نیست و مشمول اجازه (رهبری برای رسیدگی ویژه به مفاسد اقتصادی) نمی‌شود و مشمول قانون قبلی است. باید برای اصلاح قانون وقت بگذاریم. اذن ما فقط برای اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور است. ما سه قانون اعم از قانون مصوب ۶۹ و مجازات اسلامی و بخش‌هایی از قانون قاچاق کالا و ارز را داریم. اذن ما از مقام معظم رهبری به استناد قانون اخلالگران مصوب ۶۹ و قانون مجازات اسلامی است و پرونده کسانی که در این حوزه مطرح‌اند و علنی رسیدگی می‌شود را اسم می‌بریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار