تجلیل از معاون پرورشی وفرهنگی اردبیل در همایش کشوری هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی

اردبیل (پانا) - در همایش کشوری به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی از معاون پرورشی وفرهنگی استان اردبیل توسط وزیر و معاون پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش و پرورش تجلیل به عمل آمد.

کد مطلب: ۸۹۸۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از معاون پرورشی وفرهنگی اردبیل در همایش کشوری هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی

در این مراسم وزیر آموزش‌و پرورش گفت: باید در فرایند تعلیم و تربیت مسیری فراهم کنیم تا افرادی با اخلاق، متدین، صبور، میهن‌پرست و بامحبت تربیت شوند .

سید محمد بطحایی با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش اظهار کرد: دانش آموزان باید این‌گونه خصایص و مهارت‌ها را تمرین کنند و به مرحله‌ای از یادگیری برسند که این ویژگی‌ها را داشته باشند .

او در ادامه گفت: اگر آموزش‌وپرورشی داشته باشیم که به این تربیت منتج نشود، آن سیستم آموزشی و پرورشی نخواهد بود و اگر به دانش‌آموز کارنامه‌ای بدهیم که همه دروس را بیست گرفته است اما به تربیت وی منتج نشده باشد، کار بیهوده‌ای کرده‌ایم.

وزیر آموزش وپرورش بیان کرد: تمام کسانی که در آموزش‌و پرورش کار می‌کنند مربی هستند و باید هدفشان تربیت دانش آموزان باشد اما فاصله‌ای بین این دو مسیر افتاده است و مسیری که طی می‌کنیم با خطا مواجه است و باید سعی کنیم تا در مسیر اصلی خود قرار بگیرد0

در ادامه معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش ‌و پرورش نیز گفت: تأمل و تعمق در سند تحول بنیادین و فرمایشات مقام معظم رهبری در این حوزه حاکی از اثربخشی امور تربیتی در تربیت متوازن دانش آموزان است .

علیرضاکاظمی با اشاره به اینکه حوزه امور تربیتی برای انجام فعالیت‌های خود تلاش بسیاری کرده است، اظهار کرد: در پرورش استعدادها، خلاقیت‌ها و مهارت‌های دانش آموزان، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، هماهنگی و همسازی در تمامی حوزه‌های، ترویج فرهنگ نمازاین حوزه موفق عمل کرده است .

او بابیان اینکه امور تربیتی برنامه‌ریزی‌هایی با توجه به اسناد بالادستی مانند سند تحول داشته است، گفت: تأمل و تعمق در سند تحول بنیادین و فرمایشات مقام معظم رهبری در این حوزه حاکی از اثربخشی امور تربیتی در تربیت متوازن دانش آموزان است .

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش ‌و پرورش تصریح کرد: به دلیل پیچیده‌تر شدن فضای تربیتی نیاز به تحولات و اصلاحات در حوزه امور تربیتی داریم. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش تبدیل مجری تربیتی به راهبری تربیتی، توسعه مشارکت خانواده‌ها در امور تربیتی، حذف فعالیت‌های کم بازده و اجرای فعالیت‌های مدرسه محور، توسعه فرهنگ نماز، توسعه فضایل اخلاقی، توانمندسازی روحی و جسمی دانش آموزان، استفاده از ظرفیت گنجینه معنوی راهیان نور، تمرکز بر امور دینی و گسترش ترویج فرهنگ و... از برنامه‌های اصلی یا در دست اجرا دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار