مریم کاظمی: شش گروه از هنرجویان کودک و نوجوان در نمایش ساعت هشت در کشتی بازی می کنند

تهران (پانا) - مریم کاظمی کارگردان نمایش ساعت هشت در کشتی که قرار است از هفته پایانی اسفند ماه اجرای خود را در تالار هنر آغاز کند از حضور شش گروه مجزای هنرجویان کودک و نوجوان در این پروژه نمایشی خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۸۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
مریم کاظمی:  شش گروه از هنرجویان کودک و نوجوان در نمایش ساعت هشت در کشتی بازی می کنند

به گزارش روابط عمومی گروه تئاتر مستقل، مریم کاظمی کارگردان و بازیگر تئاتر که این روزها در حال آماده سازی جدید ترین پروژه تئاتری این گروه برای مخاطبان کودک و نوجوان است گفت: در این نمایش برای اولین بار شش گروه متفاوت از هنرجویان کارگاه بازیگری گروه به همراه مربیانی که از اعضا اصلی گروه تئاتر مستقل اند تشکیل شده تا برخی از نقش هایی که به دلیل ساختار این نمایش باید در کار وجود داشته باشند را ایفا کنند. این شش گروه در حال تمرین هستند و هر گروه در تعداد مشخصی از اجراها روی صحنه خواهد رفت.

مریم کاظمی تصریح کرد: هر گروه متشکل از دوازده الی چهارده کودک و نوجوان است که با دو مربی تمرین می کنند. بخشی از تمرین این بچه ها به حرکات دسته جمعی فرم و بخشی نیز به اجرای نقش مسافران کشتی نوح اختصاص دارد. این گروه صحنه یاران اجرا نیز هستند و در تمام مدت اجرا حضور دارند.

بنا به اعلام سرپرست گروه تئاتر مستقل سیزده بازیگر گروه تئاتر مستقل شامل شقایق اصلانی، کاظم بابایی، سمیه بیگی، فرید تجویدی، هایده حسین زاده، فاطمه خدابنده لو، زهرا روشن ضمیر، نازنین صفا، نرگس صفامنش، سعید قره داغلی، شادی کارآیین، حسام کلانتری، عرفان میدانلو پس از تمرین با کارگردان و دریافت میزانسن ها و دستورات اجرایی هر صحنه با 75 بازیگر کودک و نوجوان در حال تمرین هستند.

این کارگردان تئاتر از احتمال افزایش گروه های کودک و نوجوان در صورت استقبال خانواده ها از اجرا و تمایلشان به مشارکت کودکان در این تجربه اجرایی خبر داده و گفت: اجرای نمایش از هفته پایانی اسفند آغاز می شود و مطابق پیشبینی 3 اجرا قبل از عید خواهیم داشت. ادامه اجراها را از سه شنبه 6 فروردین ماه و در تعطیلات نوروز از سر می گیریم.

"ساعت هشت در کشتی" نوشته آلریچ هاب است و ترجمه آن را حسین فدایی حسین انجام داده است. در این نمایش اصغر همت، علی فروتن، حمید گلی ، مهراد زمانی و حسن همتی ایفای نقش می کنند. یلدا فرهبد در نقش رنگین کمان و مربیان در نقش ملوانان کشتی روی صحنه می روند.

موسیقی این نمایش را فرید نوایی، طراحی صحنه را سینا ییلاق بیگی ، طراحی لباس توسط مژکان عیوضی ، طراحی و ساخت عروسک های نمایشی توسط سهیلا باجلان و طراحی پوستر و بروشور آن توسط پریسا فلاح زاده ، عکس امیرعابدی، گریم حسین تبریزی، روابط عمومی زهرا شایان فر هستند. مدیران صحنه نیز از بین هنرجویان رده سنی نوجوان پرنیا غفرانی ، مدیسا قاضی ، سما احمدی ، علی قره خانی و سبا کریمیان هستند که دوره کارآموزی حرفه ای گروه تئاتر مستقل را سپری می کنند.

در گروه کارگردانی سعیده دادگر و شقایق اصلانی همکاری دارند. مهراد زمانی دستیار اول کارگردان و برنامه ریز ، جواد اعرابی نیز مدیر اجرایی این پروژه نمایشی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار