آیت‌الله سعیدی: طنز مرتبط با قم باید مروج فرهنگ شهر باشد

قم (پانا) - امام‌جمعه قم با تاکید بر اینکه ترویج هنر و نشاط متناسب با قم باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: طنز مرتبط با قم باید مروج فرهنگ این شهر باشد؛ قم ویژگی‌های بسیاری دارد که کارهای فرهنگی این شهر باید متناسب با این ویژگی‌ها دنبال شود.

کد مطلب: ۸۹۸۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
آیت‌الله سعیدی: طنز مرتبط با قم باید مروج فرهنگ شهر باشد

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار با جمعی از مسئولان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر انجام شد، با اشاره به اینکه مراسم‌ها و برنامه‌ها باید از تشریفات و هزینه‌های اضافی دور باشد، عنوان کرد: اهداف نظام اسلامی همیشه باید در برنامه‌ها و مراسم‌ها دیده شود.
وی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم‌هایی متناسب با شهر مقدس قم باید مورد توجه دستگاه‌ها و نهادهای مختلف قرار گیرد، اضافه کرد: شهرداری با کمک مردم اداره می‌شود به همین علت مردم انتظارات بیشتری از این مجموعه دارند و شهرداری باید به نیازهای مردم توجهی متفاوت‌تر از دیگر مجموعه‌ها داشته باشد.
امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: هر چند قشرهای کودک، زن و جوان جایگاه مهمی دارند و باید مورد توجه قرار گیرند اما اصناف قم نیز می‌توانند مبلغ خوبی باشند چراکه از جایگاه مهمی برخودار هستند و باید رعایت حال آن‌ها را کرده و مطالبات خود را از آن‌ها داشته باشیم.
وی ادامه داد: گاهی در قالب‌های طنز شهروند قمی را می‌کوبیم و بی‌فرهنگ نشان می‌دهیم و از قم یک چهره نامناسب می‌سازیم در حالی‌که می‌توان از قم چهره شیرین و طنزی بسازیم که بیانگر شخصیت و شأن واقعی قم و مردمان این شهر مقدس باشد.
آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه ترویج هنر و نشاط متناسب با قم باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: طنز مرتبط با قم باید مروج فرهنگ این شهر باشد؛ قم ویژگی‌های بسیاری دارد که کارهای فرهنگی این شهر باید متناسب با این ویژگی‌ها دنبال شود.
وی از شهدای ۱۵ خرداد به عنوان شهدای انقلاب اسلامی نام برد و گفت: توجه به این شهدا و معرفی سیره زندگی این افراد باید همانند دیگر شهدا مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم بخشی از حقی که آن‌ها بر گردن ما دارند را ادا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار