مدیریت شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی: بانک کشاورزی استان رتبه اول تسهیلات پرداختی به عشایر استان را در کشوردارد

بیرجند (پانا) ـ مدیریت شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی از رتبه اول بانک کشاورزی استان در حوزه تسهیلات پرداختی به عشایر استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۸۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیریت شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی: بانک کشاورزی استان رتبه اول تسهیلات پرداختی به عشایر استان را در کشوردارد

امیر حسام قزلباش مدیریت شعب بانک کشاورزی استان خراسان جنوبی صبح امروز درنشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مهم ترین رسالت بانک کشاورزی حمایت و توسعه اشتغال پایدار در واحد های کشاورزی است که بانک کشاورزی در سال 97 عملکرد مطلوبی را ارائه کرده است.

او افزود: بانک کشاورزی با تخصیص اعتبار و منابعی که در حوزه اشتغال بخش کشاورزی و افزایش تولیدات کشاورزی که امنیت غذایی کشور را تحت تاثیر قرار میدهد، در اختیار دارد، تلاش کرده است در حوزه های اقلیمی، منابع مالی و در بخش بازار یابی گام موثر در جهت افزایش تولید و خودکفایی برداشته است.

قزلباش ادامه داد: در سال جاری خوشبختانه هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات در حوزه های عذایی، کشاورزی،صنایع باغی و دام و طیور پرداخت کرده است که از این جهت تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی یک رکورد محسوب میشود.

مدیریت شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این میزان پرداختی نسبت به سال گذشته با افزایش 63 درصدی مواجه است که از این جهت در بین بانک های استان بینظیر بوده است که خوشبختانه توانستیم به همه تقاضا ها جواب داده و همه تولید کننده ها را از این منابع بهره مند سازیم.

قزلباش افزود: یکی از اعتبارات مهمی که از سال گذشته دولت تصویب کرده و پرداخت آن شروع شده است، تسهیلات حوزه اشتغال پایدار در مناطق عشایری و روستایی کشور بوده که یک و نیم میلیارد دلار در این حوزه به بانک های عامل پرداخت اختصاص پیدا کرده است.

او در ادامه بیان کرد: نرخ پرداخت این تسهیلات در مناطق مرزی 4 درصد و در دیگر مناطق 6 درصد بوده است که با توجه به اینکه این تسهیلات ارزان قیمت بوده استقبال زیادی از این اعتبارات شد.

مدیریت شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در حال حاظر با پرداخت بیش از 850 میلیارد ریال اعتبار از این تسهیلات توانستیم به 393 مورد از این درخواستی ها، تسهیلات پرداخت بکنیم که خوشبختانه اشتغال زایی خوبی از این طرح ها در استان ایجاد شده است.

او ادامه داد: از مهمترین این پرداختی ها می‌توان به طرح کشتارگاه طیور در شهرستان فردوس با اعتبار 110 میلیارد ریال که به مرحله پرداخت رسیده و طرح کشتارگاه دام در شهرستان خوسف با اعتبار 150 میلیارد ریال که در مرحله تصویب نهایی است اشاره کنیم.

قزلباش ادامه داد: گاوداری شیری 600 راسی در شهرستان بیرجند با اعتبار 43 میلیارد ریال، گاوداری شیری در شهرستان سربیشه با اعتبار 40 میلیارد ریال و احداث سرد خانه در شهرستان طبس با اعتبار 30 میلیارد ریال از دیگر اعتبارات مهمی که در این بخش پرداخت شده است.

مدیریت شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تسهیلات پرداخت شده از صندوق توسعه ی ملی در سال 97 بالغ بر 3047 فقره تسهیلات با اعتبار 1139 میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال گذشته با رشد 246 درصدی مواجه بوده است.

قزلباش با توجه به تسهیلات پرداختی در حوزه ازدواج بانک کشاورزی در سال 97 در استان گفت: در این حوزه بیش از 2153 فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر 329 میلیارد و 500 میلیون ریال پرداخت شده است که نسبت به سال گذشته 88 درصد رشد داشته است.

او ادامه داد: با توجه به مصوبه اخیر مجلس که مبنی بر افزایش وام ازدواج به 30 میلیون تومان برای هر یک از زوجین بوده است، این مبلغ از ابتدای سال 98 به 30 میلیون تومان برای هر یک از زوجین افزایش خواهد یافت.

او ادامه داد: اعتبار اختصاص یافته به جبران خسارت دیدگان ناشی از سرما زدگی در استان 1 هزار میلیارد ریال بوده که بالغ بر 99 درصد این تسهیلات که شامل 21 هزار فقره است، پرداخت شده

قزلباش افزود: از دیگر تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در حوزه های مختلف میتوان به اعتبار اختصاص یافته به جبران خسارت دیدگان ناشی از سیل در استان با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال، اعتبار تخصیص یافته به رفع موانع تولید برای بنگاه ها اقتصادی بالغ بر 899 میلیارد ریال، اشتغالزایی نهاد های حمایتی با اعتبار 36 میلیارد ریال بالغ بر 203 فقره پرداختی، مکانیزاسیون کشاورزی که از سمت جهاد کشاورزی معرفی شده اند با اعتبار 70 میلیارد ریال با افزایش 31 درصدی نسبت به سال گذشته، بوده است.

او ادامه داد: تسهیلات پرداخت شده بانک کشاورزی استان به عشایر، اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال و 1187 فقره تسهیلات پرداختی بوده که با رشد 171 درصدی نسبت به سال گذشته دارای رتبه اول در این حوزه است.

قزلباش در پایان گفت: منابع بانک کشاورزی بر اساس اعتمادی که به این بانک شده، روند رو به رشدی داشته است که در 4 سال اخیر شاهد افزایش چشمگیری در حوزه پرداخت تسهیلات در زمینه های مختلف داشته ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار