برگزاری مراسم هم اندیشی و تجلیل از پژوهندگان برتر و مولفین کتاب منطقه 19 تهران

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 19 پژوهش را پیشران تمامی دانش ها دانست و گفت: رویکردهای آینده پژوهانه در آموزش و پرورش ضرورتی است که بدون آن قادر به مواجهه با آینده نخواهیم بود.

کد مطلب: ۸۹۸۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری  مراسم هم اندیشی و تجلیل از پژوهندگان برتر و مولفین کتاب منطقه 19 تهران

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه 19، مراسم هم اندیشی و تجلیل از پژوهندگان برتر و مولفین کتاب منطقه با حضور هادی حنیف نیا مدیر منطقه 19، برگزار گردید.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 19 شهر تهران گفت: بر اساس سیاست های کلی پیش بینی شده مرتبط با علم و فناوری در سال 93 ابلاغی رهبر معظم انقلاب، بودجه تحقیق و پژوهش باید تا پایان سال 1404 به چهار درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) برسد که علارغم شتاب تحولی در برنامه های توسعه ای کشور به ویژه در بخش تولید علم و دانش هنوز در وضعیت مطلوبی به سر نمی بریم و این در حالیست که کشورهای توسعه یافته امروزی سهم پژوهشی خود را به 4 الی 5 درصد رسانده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با آسیب شناسی حوزه پژوهشی در کشور افزود: آن گونه که شایسته است امروزه زیرساخت های لازم هم برای تربیت پژوهشگران در کشور در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و این امر برمی گردد به مقوله فرهنگ سازی در این حوزه و معنای ساده این سخن آن است که پژوهش محوری باید تبدیل به فرهنگ عمومی و خواست عمومی همه دلسوزان توسعه ایران اسلامی گردد.

حنیف نیا با تاکید بر صحبت های مقام عالی وزارت در موضوع رویکردهای آینده پژوهانه گفت:" اگر به استقبال آینده نرویم توسط آینده غافلگیر خواهیم شد. رویکردهای آینده پژوهانه در آموزش و پرورش یک انتخاب نیست، ضرورتی است که بدون آن قادر به مواجهه با آینده نخواهیم بود".

وی همچنین افزود: آموزش و پرورش در آینده در حوزه محتوا، روش، نیروی انسانی و فضای آموزشی و نظایر آن به شدت به اتخاذ رویکرد آینده پژوهانه نیاز دارد و تشخیص اینکه کدام مطلوب ها باید به هدفی مبنایی در آموزش و پرورش تبدیل شود که همه انرژی سازمان در جهت رسیدن به آن مطلوب همسو شود." موضوعی حیاتی است.

شایان ذکر است در این جلسه که به همت معاونت پژوهش و برنامه ریزی منطقه برگزار گردید از پژوهشگران و مولفین برتر منطقه تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار