مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد: واریز 550 هزار تومان سرانه به ازای هر دانش آموز شبانه روزی

بیرجند(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از واریز سرانه 550 هزار تومانی به ازای هر دانش آموز شبانه روزی از ابتدای سال خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۸۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد: واریز 550 هزار تومان سرانه به ازای هر دانش آموز شبانه روزی

محمد علی واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در نشست صمیمی با نمایندگان مدیران و دبیران مدارس استان با بیان اینکه از ابتدای سال به ازای هر دانش‌آموز مدارس شبانه روزی 550هزار تومان به عنوان سرانه واریز شده، اظهار کرد: در اسفندماه ماه سال جاری نیز مبلغ 30 هزارتومان دیگر به ازای هر دانش آموز بابت سرانه مدارس شبانه روزی واریز شده است.

او، با بیان این که مهمترین رسالت ما به عنوان خادمین نظام تعلیم و تربیت، تربیت نسلی مومن،متعهد و مبتکر است، تصریح کرد: در مدیریت کیفیت جامع که خود محصول مدیریت فرایند مداراست؛ مدیر تلاش می کند برنامه ریزی استراتژیک را وارد رفتار روزانه مدارس کند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر مشارکت همه کارکنان در امور مدرسه تأکید کرد و ادامه داد: استفاده صحیح از منابع، روش ها، ابزار و مدل ها راهکار مناسبی برای بهبود بخشیدن به کیفیت کار مدرسه کمک می کند.

واقعی، روزمرگی را بزرگترین آفت مدیریت در آموزش و پرورش دانست و اضافه کرد: گرفتار شدن جامعه فرهنگی در تارپود سیاست زگی و افتادن در گرداب بازی های سیاسی از دیگر آفاتی است که ما را از پرداختن به رسالت اصلی ما باز می دارد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از پایان نقل و انتقالات درون و برون استانی تا پایان اردیبهشت ماه سال 98 خبر داد و افزود: معلم و مدرسه فرماندهان و سربازان خط مقدم جبهه تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی در سنگر مدارس هستند.

او، با بیان این که نقدها باید منصفانه باشد، ادامه داد: امروزه در این دنیای درحال تغییر و پیشرفت ، مدارس نیاز به تغییر ودگرگونی دارند واین تغییر باید ابتدا در مدیریت ایجاد شود چرا که واقعیات امروز جامعه را نمی توان با روش های دیروز فهمید بلکه باید با تجدید نظر در روش ها وبرنامه های گذشته نظریه ها و روش های نوینی را جایگزین کنیم.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ابراز داشت: در حال حاضر مدیریت آموزشی رویکرد جدید فرآیند مدار محور را برای اثر بخش کردن مدارس آغاز نموده است و ما در مجموعه آموزش و پرورش برآنیم تا این رویکرد جدیدرا روشن و راهبردهای مناسب و متناسب با نیازها، ظرفیت ها و واقعیات استان تدوین و اجرایی برای نماییم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، هدف اصلی مدیریت آموزشی را تسهیل و پیشبرد امر آموزش و یادگیری دانست و تأکید کرد: برنامه ریزی، سازمان دهی، هدایت و رهبری، نظارت و کنترل ما را در رسدن به این هدف در بعد عمومی کمک می کند.

واقعی، مهمترین وظیفه مدیران آموزشی هدایت جریان آموزش ویادگیری به ویژه تسهیل جریان رشد وپرورش دانش آموزان دانست و خاطر نشان کرد: مدیران آموزشی با بهره گیری از شایستگی های فردی و تخصصی معلمان وراهنمایان تعلیماتی می توانند به پیشرفت فعالیت های آموزشی وبررسی وافزایش بازده مدارس کمک کنند.

لازم به ذکر است مدیران و دبیران حاضر در این نشست به بیان مشکلات و مسائل آموزش و پرورش در شهرستان خود پرداخته و ضمن ارائه راهکارهای پیشنهادی خواستار تسریع در رفع این مشکلات شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار