زمینه آموزش از راه دور 2 هزار و 363 دانش آموز ایلامی فراهم شد

ایلام(پانا)-مراکز آموزش از راه دور اداره کل آموزش و پرورش ایلام از جذب 2 هزار و 363 دانش آموز بازمانده از تحصیل در این استان طی سال تحصیلی جاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۸۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
زمینه آموزش از راه دور 2 هزار و 363 دانش آموز ایلامی فراهم شد

اسفندیار رستم زاد مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام صبح شنبه در زمینه آموزش از راه دور دانش آموزان در ایلام بیان داشت ، این تعداد دانش آموز که نسبت به پارسال جذب آنها افزایش بیشتری داشته در 29 مدرسه آموزش از راه دور در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: از این شمار یک هزار و 319 نفر در مدارس از راه دور مناطق شهری و یک هزار و 47 نفر نیز در مدارس آموزش از راه دور مناطق روستایی در حال تحصیل هستند.

وی با ذکر اینکه از مجموع مدارس آموزش از راه دور استان چهار مرکز در مناطق روستایی دشت عباس و هلیلان فعالیت دارند، گفت: مابقی مراکز نیز در مناطق شهری شهرستان های مختلف استان فعالیت داشته که دانش آموزان هم شهری و هم روستایی را پوشش می دهند.

به گفته رستم زاد ، این دانش آموزان به دلائل مختلف نظیر بیماری، معلولیت، اشتغال به کار و یا دوری از امکانات از تحصیل بازمانده بودند که از طریق مدارس آموزش از راه دور زیر پوشش آموزش قرار گرفته اند.

وی اظهار کرد: این افراد که بیشتر بزرگسال هستند، بصورت حضوری، نیمه حضوری و یا الکترونیکی زیر پوشش آموزش قرار می گیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام از الکترونیکی شدن هشت مرکز آموزش از راه دور استان خبر داد و گفت: آموزش برای این افراد در 2 مقطع متوسطه اول و دوم انجام می شود.

رنجبر هدف از فعالیت این مراکز را پیشگیری از بازماندگی از تحصیل دانش آموزان و افزایش نرخ باسوادی در استان اعلام کرد.

حدود 100 هزار دانش آموز استان ایلام در بیش از یک هزار و 300 فضای آموزشی در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار