در استان ایلام انجام گرفت

دیدار مدیر کل منابع طبیعی با مدیر کل آموزش و پرورش استان

ایلام(پانا) - به منظور هفته منابع طبیعی و روز ملی درخت کاری با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و منابع طبیعی استان جلسه ای در سالن جلسات آموزش و پرورش استان برگزار شد .

کد مطلب: ۸۹۸۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
دیدار مدیر کل منابع طبیعی با مدیر کل آموزش و پرورش استان

به منظور هفته منابع طبیعی و روز ملی درخت کاری با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و منابع طبیعی استان جلسه ای در روز شنبه 11 اسفند ماه در محل سالن جلسات آموزش و پرورش برگزار گردید .

در این جلسه اسفندیار رستم زاد ،مدیر کل آموزش و پرورش استان ،ضمن عرض غیر مقدم به حاضرین در جلسه با اشاره به اهمیت درختکاری و منابع طبیعی افزودند: نهادینه ساختن فرهنگ درختکاری در جامعه امری ضروری است. حفظ منابع طبیعی نیازمند فرهنگ سازی است و آموزش و پرورش بزرگترین ظرفیت را برای تولید و تثبیت فرهنگ در جامعه دارد.

وی افزود: فرهنگ درختکاری باید از سنین پایین در مدارس آموزش داده شود تا منابع طبیعی توسط نسل آینده کشور حفظ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد: در بازدید سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش از هنرستان کشاورزی شهرستان چرداول یک نهال به دست وزیر کاشته شد و این فرهنگ با شعار هر دانش آموز و معلم یک درخت در رسانه ها منتشر گردید.

رستم زاد اظهار داشت: حیات همه ما به درختان وابسته است و در آموزه های دینی هم شکستن شاخه درختان را مانند شکستن بال فرشتگان عنوان نمودند.

در ادامه دکتر احمدی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان ،با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان تکیه گاه فرهنگ سازی در جامعه می باشد افزودند:همه اقشار جامعه به نوعی از آموزش و پرورش متاثر می باشند .

احمدی در ادامه با اشاره به شعار هفته منابع طبیعی در سال 97 با عنوان منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی است گفت : منابع طبیعی سرمایه ملی است بنابراین باید در این راستا برنامه ای مدون برای تقویت و توسعه درخت کاری در استان داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار