در گفت‌وگو با پانا

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری: علی حسینی را از تیم ملی کنار نگذاشته‌ایم

برخی پزشکان گفتند سهراب مرادی نیازی به جراحی ندارد

تهران (پانا) – علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره آخرین وضع تیم ملی وزنه‌برداری ایران برای کسب سهمیه المپیک توضیح داد.

کد مطلب: ۸۹۸۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری: علی حسینی را از تیم ملی کنار نگذاشته‌ایم

علی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره برگزاری رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر گفت: این دوره از رقابت‌ها با توجه به اینکه یکی از مسابقات کسب سهمیه المپیک است، از حساسیت بالایی برخوردار است. ما هم تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که رقابت‌ها در سطح قابل قبولی برگزار شود و میزبانی خوبی داشته باشیم.

وی در مورد وضع علی حسینی و بازگشتش به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: علی حسینی از قهرمانان خوب ماست، برای بازگشت دوباره او همه ما تلاش کردیم. خودش هم وقتی توانست دوباره به وزنه‌برداری بیاید تمام تلاشش را به کار گرفت و در چندین مسابقه هم نتیجه گرفت.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ادامه داد: علی حسینی نایب قهرمان جهان و بازی‌های آسیایی است و یکی از مهره‌های تیم ملی وزنه‌برداری ایران است. حالا به هر دلیلی علی حسینی نتوانسته در رقابت‌های جهانی شرکت کند اما ما او را کنار نگذاشته‌ایم و کادر فنی برای رقابت‌های قهرمانی آسیا اسم او را رد کردند، امیدواریم که خودش هم روی این موضوع فکر کند. اگر علی حسینی در رقابت‌های قهرمانی آسیا هم شرکت نکند، المپیک را از دست خواهد داد.

مرادی تأکید کرد: طبق اعلام فدراسیون جهانی، هر وزنه‌برداری برای کسب سهمیه المپیک باید شش مسابقه از سر گذرانده باشد. بنابراین علی حسینی اگر در قهرمانی آسیا حضور پیدا نکند نمی‌تواند شش گزینشی المپیک خود را به پایان برساند. علی حسینی از قهرمانان خوب ماست اما باید قوانین و مقررات بین‌المللی را رعایت کند.

مرادی با بیان اینکه وزنه‌برداری ایران همیشه در المپیک حرفی برای گفتن داشته است، اظهار کرد: در تمام ادوار المپیک، وزنه‌برداری یکی از رشته‌های مدال‌آور برای ایران بوده و ما تلاش می‌کنیم در سال المپیک همه شرایط را برای ملی‌پوشان فراهم کنیم تا بتوانند در این المپیک هم سربلند باشند، هر چند که امسال با توجه به اینکه تنها دو سهمیه داریم کمی کار سخت است اما ما همه تلاش خود را انجام می‌دهیم.

وی در مورد وضع سهراب مرادی و مصدومیتش گفت: سهراب از ناحیه دیسک کمر دچار مصدومیت شد و فعلاً در استراحت به سر می‌برد. برخی مختصصان تشخیص دادند که او عمل جراحی کند و برخی دیگر هم گفته‌اند نیازی به جراحی نیست. برخی از پزشکان هم که اختیار را به فدراسیون پزشکی ورزشی سپرده‌اند. فعلاً که در حال استراحت است و باید دید در آینده وضعیتش به چه صورت خواهد بود. امیدوارم که مصدومیت این قهرمان خوب کشورمان هر چه سریع‌تر برطرف شود، البته ما هم نباید عجله کنیم تا در آینده مشکلی پیش نیاید.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در پایان به انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری اشاره کرد و گفت: اردیبهشت 98 مجمع انتخاباتی برگزار خواهد شد. امیدوارم هر کسی که شایسته باشد برای ریاست فدراسیون انتخاب شود. من هم در انتخابات به عنوان یکی از نامزدها کردم و باید ببینیم وضعیت به چه صورت خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار