معصومه ابتکار: مشکلات مربوط به بانوان در شورای فقهی و حقوقی بررسی می شود

تهران (پانا) - معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت:درشورای فقهی وحقوقی معاونت زنان ، مطالبات و دغدغه های این قشر مورد بحث و بررسی جدی قرار گرفته است.

کد مطلب: ۸۹۸۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
معصومه ابتکار: مشکلات مربوط به بانوان در شورای فقهی و حقوقی بررسی می شود

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار شنبه شب در دیدار با آیت الله بیات زنجانی ازاساتید برجسته حوزه علمیه قم بر ضرورت بهره مندی از دیدگاهها و فتاوای علما و مراجع عظام تقلید تأکید کرد و افزود: تلاش می کنیم بر اساس قانون و شرع مقدس، اصلاحات امیدبخشی را که قسمتی از مشکلات و حس تبعیض بانوان را برطرف کند، انجام دهیم.

وی با اشاره به تصویب لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت، از معطل ماندن این لایحه در قوه قضائیه خبر داد و گفت: لایحه دیگری در حمایت از کودکان و نوجوانان نیز پس از ایرادهای شورای نگهبان، چند ماهی است در مجلس شورای اسلامی رسوب کرده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری از تلاش برای اصلاح قانون مدنی در رابطه با طلاق زنان از سوی مردان خبر داد و گفت: ما همچنین خواستار حذف تبصره ای هستیم که ازدواج دختران زیر 13 سال را با اذن ولی و رأی دادگاه مجاز دانسته است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار رسمی ازدواج دختران زیر 13 سال در کشور، بیش از 30 هزار نفر اعلام شده است، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و درمان، افراد زیر 13 سال را کودک می داند و این مهم باید در ازدواج دختران بسیار مورد توجه قرار بگیرد.

وی در پایان با بیان اینکه تاکنون از 8 زندان زنان در کشور بازدید کرده ام، اظهار داشت: این مراکز به ویژه زندان زنان استان قم به لحاظ تغذیه، امور بهداشتی و درمانی و امور فرهنگی دارای وضعیت نسبتا مناسبی بوده اند و تلاش های بسیاری در این جهت به انجام رسیده است.

معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری امروز در سفر یک روزه به شهر مقدس قم، ضمن افتتاح نخستین دوره مطالعات زنان در دانشگاه ادیان و مذاهب، از وضعیت زنان و دختران در روستای قنوات و یک کارگاه صنایع دستی در قم بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار