مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی :مسکن مددجویان در حوادث طبیعی بیمه است

بیرجند (پانا) - مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به ارتقای قرارد داد بیمه حوادث مددجویان این نهاد افزود: در صورت وقوع هرگونه بلایا نظیر سیل و رانش زمین و غیره واحد‌های مسکونی آن‌ها کاملا بیمه است و به علاوه بر سرپرست خانوار تمام اعضا‌ی خانواده از بیمه حوادث برخوردار هستند.

کد مطلب: ۸۹۸۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی :مسکن  مددجویان در حوادث طبیعی بیمه است

رضا سلم آبادی مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی در خصوص عملکرد این نهاد در سال جاری در حوزه رسیدگی به مناطق محروم گفت: جهت خریداری لوازم مورد نیاز، تعمیرات مسکن، احداث مسکن و همچنین بسته‌های کار محوری در بخش درح شهرستان سربیشه تا سقف ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی ادامه داد: با گرفتن سهمیه از محل تبصره‌ ۱۴ توانستیم به خانواده‌های دارای دهک پایین، خانواده‌های دارای سوء تغذیه، مادران شیرده دارای سوء تغذیه، نیازمندان فاقد برق، دامداران و کشاورزان فصلی کمک رسانی کنیم.

او با بیان اینکه ۱۹ درصد از خانواده‌های خراسان جنوبی زیر پوشش این نهاد هستند، افزود: از جمله اقدامات این اداره کل در سال آینده، ایجاد شناسنامه الکترونیک بهداشت و درمان در جهت کاهش بار مراجعات مردم است که از ۱۴ اسفند ماه سال جاری این سامانه به ارائه ۱۰ خدمت نظیر انشعابات برق و گاز، تسهیلات شهرداری، خدمات دانش آموزی، جهیزیه نوعروسان و همچنین ازدواج مجدد و هدیه ازدواج پسران و غیره خواهد پرداخت.

سلم آبادی گفت: امسال در روستا‌هایی نظیر گل نی و دو حصاران اقدامات جهادی نظیر بازسازی مسکن و ساخت سرویس‌های بهداشتی ،حمام و غیره انجام شده است که در این زمینه بنیاد مسکن در ساخت ۵۵ واحد و بهزیستی در ساخت ۹ واحد مسکونی با این نهاد همکاری داشته است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به ارتقای قرارد داد بیمه حوادث مددجویان این نهاد افزود: در صورت وقوع هرگونه بلایا نظیر سیل و رانش زمین و غیره واحد‌های مسکونی آن‌ها کاملا بیمه است و به علاوه بر سرپرست خانوار تمام اعضا‌ی خانواده از بیمه حوادث برخوردار هستند.

او با اشاره به پرداخت بدهی مددجویان این نهاد ادامه داد: در بحث بهسازی، تعمیر و تکمیل مسکن مددجویان این نهاد ۱۳۵ درصد، هزینه‌های اجرایی دانش آموزان ۱۲۶ درصد، پرداخت فرانشیز ۱۲۳ درصد، کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان محروم ۱۲۳ درصد و کمک‌های مردمی ۱۲۴ درصد و کمک به سوء تغذیه مددجویان محروم ۱۱۶ درصد تحقق برنامه داشته ایم.

سلم آبادی با اشاره به وام کارگشایی افزود: در حوزه‌ی وام کارگشایی تا اوایل مهر ماه ۳ هزار و ۳۰۰ پرونده در صف انتظار بودند که توانستیم این تعداد پرونده را در آبان و آذر امسال به صفر برسانیم.

او از وجود ۳ هزار بیمار صعب العلاج تحت این نهاد خبر داد و افزود: امسال اسناد تمام این بیماران پرداخت شده است و مابقی آن‌ها که مربوط به دو ماه اخیر است نیز تا پایان سال پرداخت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار