مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوسف :آموزش و پرورش خوسف نیاز به ساخت هفت مدرسه دارد

خوسف (پانا) ـ مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوسف خبرداد: چهار مدرسه کانکسی در روستاهای بیشه ، گلگون ، چاه استقلال و طالقانی در شهرستان خوسف وجود دارد که دانش آموزان با تحمل سرما و گرما و دیگر مشکلات در آنجا مشغول تحصیل هستند و نیاز به اعتبار برای ساخت مدرسه می باشد.

کد مطلب: ۸۹۸۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوسف :آموزش و پرورش خوسف نیاز به ساخت هفت مدرسه دارد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوسف در گفتگو با پانا ازخراسان جنوبی در مورد کمبود فضاهای آموزشی گفت: علاوه بر چهار مدرسه کانکسی در روستاها ، در بافت جدید ، مسکن مهر و شهرک الغدیر شهر خوسف نیز دو واحد آموزشی ابتدایی شش کلاسه نیاز است چون دو واحد آموزشی موجود هر کدام 250 دانش آموز دارد و کلاس ها نیز ظرفیت پذیرش دانش آموز بیشتری را ندارد و همه فضاهای موجود و جنبی این مدارس ، به کلاس درس تبدیل شده است.


محمد دانایی افزود: به دلیل تراکم و افزایش جمعیت در بافت جدید شهر خوسف ، در سال تحصیلی آینده 100 درصد با کمبود فضای آموزشی مواجه خواهیم بود که به دلیل کمبود اعتبارات آموزش و پرورش نیازمند همکاری خیران می باشیم.


او با بیان اینکه ساخت یک هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش در شهرستان خوسف از دیگر اولویت ها است، افزود : تجهیزات کارگاهی و امکانات آموزشی در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش و تجهیزات خوابگاهی از دیگر نیازهای ویژه آموزشی در شهرستان است.


وی کمبود وسایل و سیستم گرمایشی و سرمایشی را از دیگر مشکلات موجود مراکز آموزشی و پرورشی شهرستان ذکر کرد و افزود : پنج فضای آموزشی و پرورشی شامل مرکز اختلالات یادگیری ، پژوهش سرای دانش آموزی ، مرکز مشاوره ، کانون های فرهنگی تربیتی حضرت فاطمه زهرا (س) و شهید هاشمی نژاد به دلیل کمبود اعتبار و نداشتن سرانه هنوز از بخاری کاربراتوری استفاده می کنند که نیازمند سیستم گرمایش مرکزی هستند.


دانایی در مورد فضاهای آموزشی روستاها یادآور شد : در مزار شاه سلیمان علی(ع) در بخش جلگه ماژان ، دانش آموزان در یک فضای استیجاری در حال تحصیل هستند و همچنین 15 آموزشگاه در روستاها ، نیاز به حصارکشی و محوطه سازی دارد.


او با تقدیر از خیران مدرسه ساز گفت: خیّر "منوچهر فریدی " هزینه ساخت یک مدرسه در سال 1394 را پرداخت کرده و درحال حاضر نیز یک مدرسه شش کلاسه در شهر خوسف در دست ساخت دارد ، " حاج مهدی یوسفی " یک نماز خانه در دبستان 12 بهمن با تمام تجهیزات در سال 1394 به آموزش و پرورش اهدا کرده و نماز خانه دیگری را هم به مساحت 150 متر مربع با اعتبار بیش از دو میلیارد و 500 میلیون ریال در دهه فجر امسال با تمامی امکانات و سیستم گرمایشی مرکزی ساخته و در اختیار آموزش و پرورش قرار داد و همچنین سه هکتار زمین در روستای امین آباد بخش مرکزی خوسف همراه آب به ارزش حدود 10 میلیارد ریال جهت ساخت اردوگاه دانش آموزی که توسط خیّر " حاج حسین امینی" اهدا شده و عملیات اجرایی آن از هفته گذشته شروع شده است.


برگزاری 16 جشنواره خیران مدرسه ای در مدارس شهرستان تا پایان اسفندماه 97 ، برنامه ریزی جهت برگزاری جشنواره خیران مدرسه ساز منطقه ای شهرستان در 28 فروردین 98 در خوسف و همکاری در برگزاری جشنواره خیران مدرسه ساز خراسان جنوبی که سوم اردیبهشت 1398 در مشهد برگزار خواهد شد، از مهمترین برنامه های در دست اقدام آموزش و پرورش خوسف است که دانایی به آنها اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار