شهردار تهران: ٧٠٠ دهنه پل در پایتخت نیازمند رصد دائمی هستند

تهران (پانا) - شهردار تهران گفت که تقویت زیرساخت‌ها و مقاوم‌سازی پل‌ها حیاتی است و در همین راستا باید حدود ٧٠٠ دهنه پل در تهران دائماً مانیتور شوند.

کد مطلب: ۸۹۸۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
شهردار تهران: ٧٠٠ دهنه پل در پایتخت نیازمند رصد دائمی هستند

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، پیروز حناچی در آیین بهره‌برداری از ۴ پروژه عمرانی که در تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با بلوار حکیم برگزار شد، گفت: در نتیجه اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح بلوار المپیک در منطقه ٢٢، تنها در ۶ خط حمل‌ونقل عمومی و اتوبوسرانی، حدود 4.2 کیلومتر کسر مسیر خواهیم داشت و شهروندان ١۴ دقیقه زودتر به مقصد خواهند رسید. البته پیشبرد این پروژه مشکلات محلی نیز برای برخی ساکنان داشته است که با ساخت پل‌ها و دوربرگردان‌های بعدی حل خواهد شد.

وی با اشاره به وضع اقتصادی شهرداری تهران عنوان کرد: این پروژه‌ها در شرایطی اجرا شدند که منابع مالی کافی برای انجامشان موجود نبود، علی‌رغم این مشکلات تلاش شد تا طرح‌های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالا اجرایی شوند. مابقی طرح‌ها نیز با همین آهنگ تعقیب خواهند شد.

شهردار تهران در ادامه گفت: سال ١٩٩۵ در ژاپن زلزله‌ای رخ داد که تنها ٢٠ ثانیه طول کشید، اما حدود ۶ هزار نفر کشته داد و بسیاری از شریان‌های اصلی بر اثر آن تخریب شد؛ دو اتوبان اصلی به دنبال تخریب پل‌ها از بین رفتند و امکان کمک‌رسانی به مردم مختل شد؛ بخش زیادی از کشته‌شدگان نیز به خاطر دیر رسیدن امداد و آتش و شکستن شریان‌های اصلی گاز و آتش‌سوزی جان خود را از دست دادند.

حناچی تأکید کرد: تقویت زیرساخت‌ها و مقاوم‌سازی پل‌ها حیاتی است. باید حدود ٧٠٠ دهنه پل را در تهران دائماً مانیتور کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه به امید خداوند تا انتهای سال چند پروژه دیگر را نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهیم داد، گفت: در طرح‌های عمرانی نیز تغییر رویکرد خواهیم داشت به این معنی که بخشی از بار انجام پروژه را به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌سپاریم.

حناچی با اشاره به برگزاری همایش دوچرخه سواری در تهران گفت: دیروز خیابان میرداماد در تسخیر دوچرخه‌ها بود؛ امیدوارم به‌زودی تمام تهران در تسخیر دوچرخه‌ها قرار گیرد تا روزهای پاک بیشتری برای شهروندان داشته باشیم. این موضوع مستلزم همکاری تمام آن‌هایی است که می‌توانند نقشی داشته باشند. سه‌شنبه‌های‌بدون‌خودرو تنها یک نماد است. امیدوارم روزی برسد که برای پیشبرد امور روزانه‌ نیازی به استفاده از وسایل موتوری شخصی نداشته باشیم.

وی با اشاره به طرح تفصیلی منطقه٢٢ نیز تصریح کرد: این طرح در شورای‌عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده و به‌زودی ابلاغ خواهد شد؛ امیدواریم توسعه آتی منطقه بر اساس همین طرح پیش برود.

شهردار تهران در پایان ضمن تشکر از از زحمات معاونت فنی‌وعمرانی، خاطرنشان کرد: امیدوارم با اهتمام اطمینان مردم به مدیران شهری بتوانیم گزارش‌های بهتری ارایه دهیم. دوران سختی پیش‌رو داریم که ان‌شاءالله با هماهنگی و همراهی پشت‌سر خواهیم گذاشت.

علاوه بر تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با بلوار المپیک، پروژه‌های فاز دوم احداث شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی محدوده خیابان خاوران، مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل تقاطع بزرگراه شهید چمران با مسیر ورودی نمایشگاه بین‌المللی شهر تهران و مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل تقاطع بزرگراه‌های امام علی(ع) و شهید بابایی نیز امروز و در قالب این آیین به بهره‌برداری می‌رسند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار