راه برفی 35 روستای خلخال باز شد

اردبیل (پانا) - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال از بازگشایی و برفروبی راه ارتباطی مسدود شده از برف 35 روستای این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۸۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد
راه برفی 35 روستای خلخال باز شد

محمد قربانی افزود: راهداران برای برفروبی و بازگشایی راه ارتباطی 15 روستای باقیمانده نیز تلاش می کنند .
او گفت: به علت ادامه کولاک برف برخی از راه های ارتباطی روستایی شهرستان در شبانه روز گذشته چند بار برفروبی و دوباره مسدود شد .
وی همچنین با اشاره به ارتفاع بیش از 50 سانتیمتری برف در برخی از راه های روستایی اظهار داشت: حجم بالای برف همراه با شدت کولاک عملیات بازگشایی و برفروبی راه های مسدود روستایی را دشوار کرده است .
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال افزود: به علت شدت کولاک در گردنه الماس واقع در مسیر ارتباطی خلخال - اسالم راهداران مستقر در راهدارخانه الماس برای بازنگهداری این گردنه شب سختی را پشت سرگذاشتند .
به گفته او ، هم اکنون نیز به علت بارش برف همراه با کولاک ، محدودیت دید و یخبندان سطح جاده تردد خودروها از این گردنه تنها با استفاده از زنجیر چرخ و با احتیاط کامل صورت می گیرد .
قربانی با توصیه به مردم منطقه برای پرهیز از انجام سفرهای غیر ضروری در این مسیر افزود: با افزایش شدت باد کولاک در این جاده به اوج خواهد رسید .
فرامرز فرض الله پور ، رییس اداره هواشناسی خلخال نیز از کاهش دمای هوای این شهر خبر داد و گفت: با قطع بارش ها و صاف شدن آسمان دمای هوای این شهر هم اکنون 3 درجه زیر صفر است که در مقایسه با حداقل دمای دیروز 2 درجه سردتر شده است .
خلخال در جنوب اردبیل از شهرستان های سردسیر کشور است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار