فرمانده بسیج دانشجویی خراسان جنوبی: ۱۲۰۰‌ دانشجوی خراسان جنوبی به راهیان نور اعزام شدند

بیرجند(پانا) ـ فرمانده بسیج دانشجویی خراسان جنوبی از اعزام یک هزار و ۲۰۰ دانشجوی استان به اردوی راهیان از ۱۰ تا ۲۵ اسفندماه خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۷۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
فرمانده بسیج دانشجویی خراسان جنوبی: ۱۲۰۰‌ دانشجوی خراسان جنوبی به راهیان نور اعزام شدند

ابوذر صلاحی فرمانده بسیج دانشجویی خراسان جنوبی اظهارکرد: این دانشجویان در قالب ۲۸ کاروان از ۱۰ تا ۲۵ اسفند به اردوهای راهیان نور جنوب کشور اعزام خواهند شد.

او با بیان اینکه در این اردو ۷۰۰ خواهر و ۵۰۰ برادر حضور دارند، عنوان کرد: دانشجویان به مدت سه روز در مناطق عملیاتی جنوب از یادمان های اردو کنار، علقمه، طلائیه، فکه، فتح المبین، نهرخین، هویزه، کانال کمیل و هور بازدید خواهند کرد.

و در ادامه افزود برگزاری کرسی های آزاداندیشی با موضوعات مختلف در طول مسیر و در محل های اسکال، شرکت در رزمایش فرهنگی، مراسم شبی با شهدا، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب و مسابقات فرهنگی و هنری از برنامه های جانبی این اردو ذکر کرد.

او اظهار کرد دانشگاههای استان با وجود مشکلات مالی که داشتند اما در برگزاری این اردو، همکاری خوبی دارند و امسال به همان تعداد سالهای قبل اعزامی خواهیم داشت.

صلاحی با اشاره به استقبال خوب دانشجویان از راهیان نور بیان کرد: دانشگاههای استان با وجود مشکلات مالی اما در برگزاری این اردو، همکاری شایسته ای داشتند.

فرمانده بسیج دانشجویی خراسان جنوبی هزینه دریافتی از هر دانشجو برای اعزام به راهیان نور را به طور متوسط ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در ایام نوروز ۹۸ اعزام گروه های جهادی را به مناطق محروم و کمتر توسعه استان را خواهیم داشت.

او افزود: چهار گروه جهادی با ۵۵ نفر از دانشگاههای فردوس، قاین و بیرجند به انجام فعالیت های عمرانی، فرهنگی، بهداشت و درمانی در مناطق خواهند پرداخت.

صلاحی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۳۰ گروه جهادی به تعداد ۶۰۰ دانشجو به مناطق محروم استان اعزام شده اند، بیان کرد: از این تعداد ۱۶ گروه خواهر و ۱۴ گروه برادر بوده اند.

او با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب منشور حرکت ۴۰ سال دوم انقلاب و فصل جدید حرکت برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است، گفت: مخاطب اصلی این بیانیه جوانان هستند که در این راستا بسیج دانشجویی تلاش کرده تا با برگزاری جلسات با دانشجویان و شورای بسیج دانشگاهها پیشنهادات خود برای اجرا و عمل را ارائه دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار