مدیرکل قرآن و عترت آموزش‌وپرورش: 112مدرسه عشایر فقط یک دانش‌آموز دارند

تهران (پانا) - جشن تکلیف دانش‌آموزان مکلف پسر عشایر ۱۳ استان کشور صبح امروز با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۷۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل قرآن و عترت آموزش‌وپرورش: 112مدرسه عشایر فقط یک دانش‌آموز دارند

آئین اختتامیه دومین دوره آموزشی جشن تکلیف دانش‌آموزان مکلف پسر عشایر استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ایلام، خراسان رضوی، خراسان شمالی، شهرستان‌های استان تهران، سمنان، قزوین، کرمانشاه، گیلان، گلستان و لرستان با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا سیفی، سرپرست دفتر عشایر، حجت‌الاسلام حسن اسکندریان، معاون دفترکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و سیدمجتبی هاشمی، معاون پرورشی و فرهنگی شهرستان‌های استان تهران صبح امروز در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد.

محمدرضا مسیب‌زاده در ابتدای این مراسم‌ گفت: «خدا را شاکریم در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی یکی از فعالیت‌های ویژه‌ای رقم خورد که به دانش‌آموزان عشایر متعلق است.»

او افزود: «نزدیک ۱۹۰ هزار دانش‌آموز عشایر داریم که از بین آنان حدود ۱۱ هزار نفر دختر و حدود ۸۰۰ هزار پسر به سن تکلیف رسیده داشتیم.»

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: «سعی کردیم به دلیل اهمیت موضوع، برای دانش‌آموزان عشایر کاری ویژه کنیم. شاید این برای اولین‌بار است که دانش‌آموزان قدم به این محل گذاشته‌اند.»

مسیب‌زاده افزود: «در طول این ۳ روز تلاش شد همه برنامه‌ها بهترین باشد. حدود ۱۰ کلاس مرتبط برای این دانش‌آموزان برگزار شد تا بتوانیم به فرمایش مقام معظم رهبری برای غیورمردان و مرزداران عشایر خدمت شایسته‌ای انجام دهیم.»

او در ادامه گفت: «این برنامه یک کار گروهی است، از آنجایی که توسعه مشارکت یکی از اهداف آموزش و پرورش است این کار به همکاری ستاد اقامه نماز و آموزش و پرورش و دفتر عشایر برگزار شده است.»

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: «این ۱۹۰ هزار دانش‌آموز در ۶ هزار مدرسه‌ در حال تحصیل هستند. ۱۱۲ مدرسه از این مدارس یک دانش‌آموز دارند و این موضوع نشان اهمیت مسائل تعلیم و تربیت و عدالت آموزشی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار