در گفت و گو با پانا

مسیب‌زاده: 100 دانش آموز خارجی برای مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام اعلام آمادگی کرده‌اند

تبریز (پانا) –- مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از اعلام امادگی ۳۳ کشوراسلامی با تعداد ۱۰۰ دانش‌آموز در ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۷۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
مسیب‌زاده: 100 دانش آموز خارجی برای مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام اعلام آمادگی کرده‌اند

محمد رضا مسیب‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار پانا در خصوص نشست وزیر آموزش و پرورش با مدیر شبکه رادیویی قرآن بیان کرد: اولین رادیویی که بعد از انقلاب اسلامی، تاسیس شد رادیو قرآن بود که توفیق ویژه‌ای برای کشور است و بنابراین وزیر محترم آموزش و پرورش و عزیزان رادیو قرآن به این نتیجه رسیدند که از ظرفیت‌های رادیو قرآن در برنامه‌های رسمی آموزش قرآن وزارت آموزش و پرورش استفاده کنند.

وی با بیان اینکه آموزش پرورش مصمم است که از ظرفیت رسانه بخصوص رادیو و همچینن شبکه قرآن سیما استفاده کند، ادامه داد: در مباحثی که در جلسه کارگروه مشترک داشتیم برنامه‌های مختلفی پیشنهاد شد که این دو ارگان با هم همکاری کند که مراسم صبحگاهی مدارس، محافل انس با قرآن، معرفی دانش‌آموزان برتر قرآنی از رادیو قرآن، پخش مستقیم رادیو قرآن در کلاس‌هاس درسی و ... از جمله این برنامه‌ها بودند.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز در مورد ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام گفت: بر اساس دعوت‌نامه‌ای که به کشورهای اسلامی ارسال کرده‌ایم تاکنون برای این مسابقات که از 19 تا 26 فرودین ماه سال 98 در مصلای اعظم امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود از ۳۳ کشور و به تعداد ۱۰۰ دانش‌آموز ۶۰ پسر و ۴۰ دختر اعلام آمادگی کرده‌اند.

مسیب‌زاده ادامه داد: هفت میلیون دانش‌آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز کشور شرکت می‌کنند که از بین این دانش‌آموزان، نمایندگان جمهوری اسلامی برای مسابقات بین‌المللی انتخاب می‌شود که تقریبا طی یک ماه گذشته تیم جمهوری اسلامی انتخاب شد.

وی افزود: دوره آموزشی برای این افراد قبل از برگزاری مسابقات دانش‌آموزان جهان اسلام با حمایت وزیر محترم و مجموعه معاونت پرورشی و شورای معاونت وزارت آموزش و پرورش در حال برگزاری است و جا دارد از زحمات عزیزان در سازمان اوقاف و امور خیریه که حمایت ویژه کردند، تشکر کنم.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در این دوره از مسابقات، میزبان بهترین‌های قرآن در پنج رشته هستیم و در کنار دانش‌آموزان نیز، بزرگسالان، طلاب علوم دینی، نابینایان و همچنین بانوان کشورهای اسلامی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

مسیب زاده در ادامه در خصوص ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در مدارس گفت: دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اداره کل قرآن، عترت و نماز تشکیل شده و فعالیت های بسیار خوبی اجرایی شده و تاکنون ما پنج معروف پیشران و پنج منکر آسیب زا را احصا کردیم و تلاش کردیم تا سراغ مصادیق این فعالیت‌ها برویم.

وی افزود: نکته قابل توجه این است که تمامی فعالیت‌های حوزه آموزش و پرورش معروف هستند و معلمان، مدیران و مربیان و همه زحمات کشان عرصه تعلیم و تربیت خودشان آمران به معروف هستند.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در این راستا چند معروف ویژه را برای مدارس از جمله احترام به والدین، راستگویی، صداقت، اهمیت کار و تلاش و استفاده از کالاهای ایرانی را که همگی جزء معروف‌های ارزشمند است، پیش‌بینی کردیم که درباره آن سه کتاب نوشته و در مدارس توزیع شده و جلسات مکرر در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار