امضای تفاهم نامه "خانه سبز" بین شهرداری، سازمان نظام مهندسی و شرکت آب و فاضلاب در کاشان

اصفهان (پانا) - تفاهم نامه سه جانبه در خصوص طرح ساختمان سبز و ایمن فی مابین شهرداری کاشان به نمایندگی سعید ابریشمی راد، سازمان نظام مهندسی به نمایندگی حسین توفیقی و محمدرضا اسدی به نمایندگی شرکت آب و فاضلاب کاشان منعقد شد.

کد مطلب: ۸۹۷۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم نامه "خانه سبز" بین شهرداری، سازمان نظام مهندسی و شرکت آب و فاضلاب در کاشان

رئیس ستاد برگزاری نخستین همایش"خانه سبز"، پیرامون انعقاد تفاهم نامه خانه سبزگفت: موضوع این تفاهم نامه به معنای استفاده از فرآیندهایی است که در آن ها استانداردها و الزامات ایمنی، زیست محیطی و استفاده ی بهینه از منابع در کل چرخه ساخت، بهره برداری، نگهداری، مرمت و بازسازی سازه ها رعایت شده باشد.

حسین علی وکیل نایب رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با اشاره به اینکه این تفاهم نامه پس از تصویب شورای اسلامی شهر کاشان لازم الاجرا خواهد بود، اظهار داشت: با اجرای مفاد این تفاهم نامه، نگرانی های ناشی از طراحی های متداول ساختمان که می تواند، تبعات و هزینه های مختلف و نامطلوبی در زمینه های سلامت شهروندان، اقتصاد خانوار، استحکام و راحتی ساختمان را در پی داشته باشد مرتفع خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این تفاهم نامه با هدف رسیدن به ساختمان سبز و ایمن که حفظ سلامت انسان ها از جمیع جهات ایمنی وحفظ محیط زیست را به دنبال دارد به روش های استفاده بهینه از انرژی های برق، گاز و مصرف آب ، توسعه فرهنگ استفاده از انرژی های نو و تجدیدپذیر، ارتقاء طراحی و کیفیت ساخت و ساز ، کاهش آلودگی و اثرات مخرب زیست محیطی،حفظ و حراست از سلامت ساکنین از طریق ارتقاءضریب ایمنی ساختمان حاصل می شود،تبادل گردید.

وکیل، مکان یابی و طراحی سازه های ایمن ، مقاوم و کارآمد، بهینه سازی مصرف انرژی و نیز ارتقاءکیفیت بهره برداری ، ممیزی و نگهداشت ساختمان را از جمله اهداف جانبی طرح"خانه سبز"برشمرد.

رئیس ستاد برگزاری نخستین همایش"خانه سبز"اذعان داشت: انعقاد تفاهم نامه خانه ی سبز در کاشان به منظور ایمنی و بهینه سازی مصرف انرژی در چهار محور اصلی شامل سرفصل های حوزه معماری و سازه، تاسیسات مکانیکی و تاسیسات الکتریکی تنظیم گردیده تا طی آن فرایندهای مصوب استانداردها و الزامات ایمنی و زیست محیطی ، بهینه سازی مصرف انرژی و استفاده بهینه از منابع بالقوه در کل چرخه ساختمان سازی قید شده و رعایت شود.

وی یادآور شد: ساز وکار این تفاهم نامه براساس استانداردهای مقررات ملی ساختمان و سایر مقررات موضوعه تنظیم شده است به نحوی که شهروندان در هنگام ساخت و ساز، خود را ملزم به رعایت شرایط مندرج درطرح مذکورکه در متن تفاهم نامه نیز آمده، کرده و پس از احراز شرایط قید شده در تفاهم نامه ، گواهینامه سبز برای ساختمان صادر می شود.

عضو شورای اسلامی شهر کاشان با تاکید بر اینکه صدور پایان کار ساختمان منوط به اخذ گواهینامه ی ساختمان سبز و ایمن از طرف مالک می باشد، اذعان داشت: رتبه بندی گواهینامه ساختمان سبز بر اساس ماده 18 قانون اصلاح الگوی مصرف است و این گواهینامه دارای رتبه های مختلفی بوده که میزان بهینه سازی مصرف انرژی و ایمنی ساختمان و اندازه ی رعایت استانداردهای قید شده در تفاهم نامه را نشان می دهد.

حسین علی وکیل با اشاره به اهمیت بحث فرهنگ سازی و اطلاع رسانی چگونگی و نحوه اجرای مفاد تفاهم نامه "خانه سبز" اظهار داشت: بر اساس عقد این تفاهم نامه، می توان از ظرفیت و توان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برای برگزاری برنامه های فرهنگ سازی ، آموزش و اطلاع رسانی همانند اجرای همایش های تخصصی (فرهنگ سازی مربوط به ضوابط و مقررات فنی ساختمان با موضوعات ایمنی و بهینه سازی مصرف انرژی ) ، برنامه های عمومی (ارائه شده توسط دبیر خانه و سخنرانی کارشناسان مربوطه )، طرح های تبلیغی (ایجاد طرح های ترویجی ،فرهنگی جهت انتشاردر فضای مجازی ، تبلیغات شهری ) فرهنگ سازی موضوع طرح خانه سبز در قالب چاپ بیلبورد ، استند و جزوه های آموزشی ،تهیه ی بسته ی فرهنگی، کلاس های آموزش شهروندی در خصوص آموزش طرح خانه سبز جهت سطوح مختلف و عامه مردم استفاده کرد.

گفتنی است به موجب این تفاهم نامه، شهرداری، سازمان نظام مهندسی و شرکت آب و فاضلاب کاشان باید تسهیلات لازم را برای همراه کردن شهروندان کاشانی در این طرح فراهم و هموار نمایند .

همایش تخصصی"خانه سبز"طی همکاری مشترک سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری کاشان با حضور فعالین ساخت و ساز شهری برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار