وزیر راه مسولان بررسی حادثه جاده قم را تعیین کرد

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی، با صدور دستوری ویژه، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و کمیسیون ایمنی راه‌ها را مسئول بررسی حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل 15 مسافر در کیلومتر 48 اتوبان قم – تهران کرد.

کد مطلب: ۸۹۷۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
وزیر راه مسولان بررسی حادثه جاده قم را تعیین کرد

به گزارش وزارت راه وشهرسازی، «محمد اسلامی» با تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنانمان در حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس به خانواده‌های آنان و آرزوی شفا برای مصدومان این سانحه دستور داد، کمیسیون‌های ماده‌های 11 و 12 آیین‌نامه اجرایی تبصره 1 ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای به سرعت تشکیل شود.

به گزارش ایرنا، در ماده 11 آیین‌نامه اجرایی تبصره 1 ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی آمده است: شرکت یا موسسه برون شهری مکلف است ضوابط و مقررات مربوط در خصوص تردد ایمن وسیله نقلیه در جاده ها از قبیل مقررات حمل بار در راه های کشور، دستورالعمل نحوه بارگیری و مهار بار در وسایل نقلیه و دستورالعمل جابه جایی محموله های ترافیکی در راه های کشور و همچنین آئین نامه حمل و نقل جاده ای مواد خطرناک و مقررات حمل بار مندرج در آئین نامه راهنمایی و رانندگی را رعایت کند.

در ماده 12 آیین‌نامه اجرایی تبصره 1 ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی آمده است: رسیدگی به تخلفات شرکت یا موسسه برون شهری در خصوص عدم رعایت این آئین نامه و تعیین جریمه نقدی مربوط و یا مدت تعطیلی و لغو پروانه متخلف بر عهده سازمان و در مورد تخلفات ایمنی و تصادفات ناشی از قصور یا تقصیر شرکت یا موسسه و اعمال اختیارات موضوع این ماده بر عهده کمیسیون مستقر در سازمان متشکل از نمایندگان سازمان، پلیس راهنمایی و رانندگی و صنف مربوط خواهد بود.

بر اساس دستور اسلامی، گزارش مربوط در کمیسیون ایمنی راه‌ها باید مورد بررسی قرار گیرد و در صورت هرگونه کاستی احتمالی با مقصران حادثه برخورد می شود.

صبح امروز در اتوبان قم - تهران یک دستگاه اتوبوس واژگون شد؛ بلافاصله پس از اطلاع این حادثه به مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی، 6 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند و به دلیل وخامت حال برخی مصدومان حادثه، بالگرد اورژانس نیز به پرواز در آمد.

این درحالی است که به تازگی در یکصد و دومین نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها که به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور «شهرام آدم نژاد» معاون حمل‌ و نقل و دبیر این کمیسیون، اعضا و نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌ها برگزار شد، بررسی گزارش تمهیدات دستگاه‌های ذیربط درباره سفر‌های نوروزی 98 در وزارت راه و شهرسازی مطرح شد.

در این نشست، رییس کمیسیون ایمنی راه‌ها پس از استماع گزارش‌ها و اقدامات انجام شده از سوی دستگاه‌ها، نکاتی برای پیگیری مطرح کرد و گفت: مهمترین اصل در سفر‌های نوروزی 98 هماهنگی و همکاری عمیق بین دستگاه‌های ذیربط است.

وی تاکید کرد: باتوجه به وجود عزم ملی برای کاهش تلفات و تصادفات، ستاد سفر‌های نوروزی تشکیل شود و هر استان در حوزه استحفاظی خود، از آمادگی لازم برای افزایش حجم تردد‌ها برخوردار شود.

وزیر راه و شهرسازی در این نشست با تاکید بر اینکه «ضریب آمادگی و ضریب پاسخگویی در سفر‌های نوروزی از سوی دستگاه‌های مسئول باید حداکثری باشد» گفت: پایش تردد‌ها و ترافیک جاده‌ای در ایام نوروز از طریق پهباد‌ها در دستور کار قرار گیرد و همه سامانه‌های هوشمند حمل ‌و نقل جاده‌ای در ایام سفر‌های نوروزی بدون اختلال در حال برداشت اطلاعات باشند.

توافق با سازمان برنامه و بودجه برای تامین بودجه ایمن سازی راه‌های اصلی و فرعی

همچنین وزیر راه و شهرسازی صبح روز پنج‌شنبه 9 اسفند در گردهمایی روسای ادارات راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان‌های سراسر کشور که با عنوان «آمادگی سفر‌های نوروزی مدیران کل راهداری سراسر کشور» برگزار شد، مدیریت خردمند را شامل 3 عنصر پیشگیری و پیش‌بینی، برنامه‌ریزی منسجم و دقیق و بازخوردگیری و تصحیح دانست و گفت: سازمان راهداری باید با پیش بینی این اتفاقات، از آسیب دیدن مردم جلوگیری کند و لازم است با تعامل با بخشداران، فرمانداران و استانداران، برنامه‌ریزی شود و پیش بینی، پیشگیری و اتخاذ تمهیدات مناسب برای جلوگیری از حوادث جاده‌ای باید در دستور کار قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی، به توافق با سازمان برنامه و بودجه برای تامین بودجه ایمن سازی راه‌های اصلی و فرعی اشاره کرد و گفت:قرار است سال آینده با همکاری سازمان برنامه و بودجه، 1500 کیلومتر نیوجرسی نسل جدید و 2000 دستگاه دوربین جاده‌ای را در جاده‌ها نصب کنیم.
اسلامی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در نوروز امسال، سفر با خودروی شخصی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یابد، از مردم خواست تا در سفر به انضباط و احتیاط در رانندگی توجه و از رفتار‌های مخاطره‌آمیز خودداری کنند.

وی تاکید کرد: ستاد سفر‌های نوروزی در استان‌ها آغاز بکار کرده و وظایف راهداری‌ها، شست‌ و شوی جاده‌ها، تعمیر و شست‌وشوی علائم، احیای خط‌کشی‌های جاده‌ای، تعمیرات جاده‌ها، تعمیرات شانه‌ها، رفع نقاط حادثه‌خیز، اصلاح سرعت‌گیر‌های غیراستاندارد و استفاده از سیستم‌های هوشمند در انضباط ترافیکی، برای پیشگیری از هر نوع سانحه است.

حوالی ساعت هفت و 40 دقیقه صبح امروز یک دستگاه اتوبوس مسافربری با ۴۴ مسافر در حال حرکت در کیلومتر ۴۸ اتوبان قم-تهران بود که واژگون شد و در این حادثه، هشت نفر جان باختند و ٣٦ نفر مجروح و به مراکز درمانی منتقل شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار