مسؤل خبرگزاری پانا استان کهگیلویه و بویراحمد: خبرگزاری پانا در آینده اثر گذاری بی بدیلی در اطلاع رسانی کشور خواهد داشت

پانا (یاسوج) - مسؤل خبرگزاری پانا استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد،خبرگزاری پانا در آینده اثر گذاری بی بدیلی در اطلاع رسانی کشور خواهد داشت.

کد مطلب: ۸۹۷۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
مسؤل خبرگزاری پانا استان کهگیلویه و بویراحمد: خبرگزاری پانا در آینده اثر گذاری بی بدیلی در اطلاع رسانی کشور خواهد داشت

کارگاه آموزشی خبرگزاری پانا ویژه دانش آموزان خبرنگار دختر مقطع متوسطه اول و دوم شهرستان بویراحمد در کانون فرهنگی و تربیتی شهید رجایی یاسوج برگزار شد.

مسؤل خبرگزاری پانا استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع دانش آموزان خبرنگار، گفت: فراخوان این کارگاه آموزشی به منظور ثبت نام اولیه علاقه مندان به فعالیت های رسانه ای در بهمن ماه سال جاری به تمامی مدارس استان ارسال شد و دانش آموزان آمادگی خود را جهت شرکت در کارگاه آموزش اعلام کردند. که در همین راستا دوره های آموزش مقدماتی در دستور کار قرار گرفت.

صمد احسانی هدف از برگزاری این کارگاه را تربیت نیروی انسانی مورد نیاز خبرگزاری دانش آموزی پانا بیان کرد و گفت: خبرگزاری پانا بهترین بستر و مکان برای پرورش و تربیت قشر خبرنگار فعال دانش آموزی و استعدادهای ناب اجتماعی در سطح جامعه است.

احسانی با اشاره به شعار ارزشمند هر مدرسه یک خبرنگار،افزود: اگر این شعار عملیاتی بشود با توجه به حجم عظیم نیروی انسانی در آموزش و پرورش، این خبرگزاری به یک ظرفیت بی نظیر برای آموزش و پرورش تبدیل خواهد شد.

او گفت: با تصمیم مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد برای دانش آموزان علاقمند به عرصه خبر در 13 شهرستان / منطقه استان کارگاه آموزش خبرنگاری برگزار می شود.

احسانی بیان کرد: برای تمامی شرکت کنندگان در دوره گواهی حضور صادر خواهد شد و پس از پایان از دانش آموزانی که در ازمون تعیین سطح حد نصاب نمره عملی را کسب کنند، کارت خبرنگار افتخاری خبرگزاری پانا صادر می شود.

مسؤل خبرگزاری پانا استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این دوره از خبرنگاران برجسته و حرفه ای در خبرگزاری ها و روزنامه ها جهت تدریس استفاده می کنیم،تعدادی از خبرنگاران با تجربه و مطرح استان جهت آموزش و تدریس اصول خبرنویسی قول همکاری دادند.

عناصر و ارزش های خبری، آشنایی با خبر، اصول خبرنویسی، اصول نگارش و ویراستاری خبر، آموزش عکاسی خبری ،آموزش کارتابل خبرگزاری پانا، بارگزاری خبر، آشنایی با فنون مصاحبه و پوشش خبر، از مهم ترین سرفصل‌های این دوره آموزشی است.

اولین جلسه کارگاه آموزشی خبرنگاری با حضور 40 دانش آموز زیر نظر فاطمه رشیدی خبرنگار خبرگزاری ایرنا و دانش آموخته دانشکده خبر تهران برگزار شد. این کارگاه با هماهنگی خبرگزاری پانا، سازمان دانش آموزی و آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد طی سه هفته در روزهای پنج شنبه برگزار می گردد.

خبرگزاری پانا اولین و تنها خبرگزاری دانش‌آموزی جهان است که در خرداد 1381 تاسیس شد. صاحب امتیازی این خبرگزاری سازمان دانش آموزی وابسته به وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار