سید حسن خمینی: کنش‌گری سیاسی توده‌ها بدون وجود احزاب به پوپولیسم می‌انجامد

تهران (پانا) - پیام حجت الاسلام سید حسن خمینی، یادگار امام به کنگره حزب راه ملت قرائت شد.

کد مطلب: ۸۹۷۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
سید حسن خمینی: کنش‌گری سیاسی توده‌ها بدون وجود احزاب به پوپولیسم می‌انجامد

به گزارش جماران، متن این پیام که توسط جواد امام قرائت شد، به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

‌‎به همه شرکت کنندگان محترم در کنگره حزب راه ملت ایران درود می فرستم و آرزومندم که ثمرات گفت و گوهای حاضران در این جمع در خدمت ترویج اندیشه دینی، اهداف بلند ملت ایران و توسعه پایدار و پیشرفت کشور عزیزمان قرار گیرد.

در تاریخ جهان چه بسیار جوامعی که با احزاب طی طریق کرده اند ولی از مردم برنخاسته اند و چه بسیار مردمی که حرکت کرده اند و در قالب احزاب نقش نیافته اند. و از این دو چه بسیار مشکلات زاییده شده است.

‌‎واقعیت این است که «حزب» بدون پشتوانه مردمی به دیکتاتوری منجر شده و از طرف دیگر کنش گری سیاسی توده ها بدون وجود احزاب به پوپولیسم می انجامد.

‌‎ در موارد متعددی در تاریخ جهان مشاهده می شود که علی رغم عدم وجود احزاب، مردم در صحنه حضور پیدا کرده اند اما تنها یک باد ملایم توانایی این را داشته است که حرکت آنان را دچار دگرگونی کند.

‌‎امروزه نیز در شرایطی که شبکه های اجتماعی میدان دار اصلی جامعه شده اند گاه با فضایی مواجه می گردیم که در آن یک موضوع به سرعت رونق می یابد و البته بعد از چند روز یا حتی چندین ساعت به خاموشی می گراید به گونه ای که کسی آن را به یاد هم نمی آورد. این فضا مستعد موج سواری است که نتایج آن را هم در موارد متعدد دیده ایم.

‎در چنین شرایطی نقش احزاب و نهادهای مدنی که دارای تفکرات و دیدگاه‌های تعریف شده و برنامه‌های مشخص در ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی و ساماندهی آن هستند و نمایندگی مطالبات نیروهای اجتماعی مخاطب خود را بر عهده دارند و در نتیجه عقلانی کردن رفتار جامعه را به سرانجام می رسانند اهمیت و ضرورتی دو چندان می یابد. امید است حزب راه ملت بتواند به سهم خود در رشد و تقویت جامعه مدنی و ترویج ارزش های اخلاقی نقش مؤثری ایفا کند. توفیق شما را در انجام این مسؤلیت خطیر از خداوند متعال خواستارم.

‎سیدحسن خمینى»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار